snälla hjälp mig!
Idag när jag kom hem från skolan upptäckte jag att en av mina råttor har som en svart fläck på den nedre delen av hennes mage. Är lite svårt att förklara, men det är som en svart fläck på huden, den ser lite nergrävd ut. Det är också lite svullet tycker jag. Det skulle kunna vara så att den sitter på en bröst vårta, men jag är inte säker, Det här måste ha kommit nyligen för jag har inte upptäckt den innan. Hon har häller inte visat något annat beteende än vanligt, varken innan, eller just nu.
Kan någon hjälpa mg och säga vad det skulle kunna vara och vad jag ska göra? men allra helst vill jag veta om det gör ont på henne.
Jag är tyvärr rädd för att jag inte kan ta henne till en veterinär, då mamma troligen inte vill betala en massa för hennes fjortonåriga dotters råtta . Har ni något tips på gratis nummer man kan ringa för att få råd om smådjur så uppskattar jag det mycket!
Tack för hjälpen
"Normalt är tråkigt" säger de och är helt normala
Rådfråga med en veterinär! 🙂 Alltså ring en, det kostar inget!
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
Kan du få en bild på det? Skulle kunna vara en abscess! Abscesser är helt ofarliga men man måste ta hand om de och rengöra osv. Lägg upp en bild så finns det säkert folk här som kan hjälpa dig 🌺
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Enligt djurskyddslagen måste du ta ditt djur till veterinär om du tror att det behövs. Det borde din mamma veta, eftersom hon ansvarar för både dig och ditt djur.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Precis som #3 säger så måste din råtta tas till veterinären om det behövs! Jag skulle som sagt dock rekommendera dig att lägga upp en bild här ändå för är det en abscess så behövs inte veterinär 🌺😃
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Ta ett foto, det är svårt att förstå utifrån din förklaring men ja, åtminstone rådfråga en vet. är väl ett ganska vettigt beslut.
Kärlek, ärlighet & respekt.
Jag lät min mamma kolla på det (hon är barnmorska) och hon sa att det ser ut som någonting ytligt, det är ingen böld och kan vara ett sår som läker, det svarta är då en skorpa. Det gör inte ont på henne och jag ska hålla utkik.
"Normalt är tråkigt" säger de och är helt normala
Snälla snälla SNÄLLA rif, kom igen vafan? Sluta hot med djurskyddslagen. Hon sa inte att hon inte skulle ta sitt djur till veterinären, men innan hon åkte så rådfråga hon här såklart för det kanske inte är något speciellt? Förstår inte folks problem med att på en gång vara på folk med och hota med djurskyddslagen. Det är en annan sak om personen sagt att hen inte kommer åka in med ett sjukt djur, men nu har hon inte gjort det. Vafan.
#7 Vad svamlar du om? Vem har hotat någon med något?
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
#7 ingen har hotat med något.
Om trådskaparen känner sig osäker på om det går att ta ett potentiellt sjukt djur till en veterinär, pga att en förälder möjligen ställer sig mot beslutet, är det viktigt att upplysa om djurskyddslagen. På så sätt kan trådskaparen tack vare nyfunnen kunskap hänvisa till djurskyddslagen. Ingen ska behöva ha ett sjukt husdjur som nekas vård pga en förälders beslut, och det är de flesta medlemmarna här inne måna om.