Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 532 ggr
nataloe
1

Råttvakt / Låna råttor!

Hej! Mitt namn är Natalie och detta är mitt första inlägg här :)

Jag vill så gärna skaffa mig råttor men har tidigare haft problem med allergi när jag hade min senaste hamster. Men det är nu mer än 3 år sen och jag vet inte riktigt hur jag ligger till på allergifronten och hur det är med råttor. Jag har aldrig riktigt tidigare varit i kontakt med råttor förut, endast ett besök hos en råttuppfödare.

När jag hade min senaste hamster bodde jag fortfarande hemma och det fungerade utmärkt att bara ha buren utanför mitt sovrum. Men just nu bor jag i en 1a där jag inte riktigt har möjlighet till det, men det skulle kunna gå  att skilja på min sovplats pga lägenhetsplaneringen. Jag hade därför velat testa hur det funkar att ha råttor här.

Det känns väldigt dumt att skaffa råttor om det sen visar det sig att jag har allergi och måste sälja dem. Så jag hade gärna velat testa och låna råttor en kort period eller passa råttor om någon ska åka bort, så att jag kan se hur allergin är.

Jag vore såå tacksam om det finns någon som kan tänka sig att hjälpa mig med detta eller om någon vet något annat alternativ till hur jag kan komma i kontakt med råttor för att se. Jag är ledig större delen av sommaren och bor i Malmö!

Natalie Muus ❤️

Karmatarerskanise
0

Väldigt ansvarsfullt av dig :) Hoppas du hittar!

komigentam
0

Vad bra initiativ! Kanske du kan fånga någon enklare via fb dock. Finns bla en grupp "råttor i Skåne" :)

Kärlek, ärlighet & respekt. 

OliviaKling
0

bor i linköping…. tyvärr annars hade du kunnat få låna mina några dagar för att se. :/ Hoppas du hittar någon!