Trött råtta
Hej
Min honråtta Bingo är väldigt trött. För några dagar sedan när de var ute och sprang så la hon sig i min säng och sov detta har hon aldrig gjort förut. Hon är ca 8 månader gammal och är den råttan av mina två som brukar ha mest energi. Hon har en tunnel som hon brukar sova i med huvudet utanför, nu vill hon inte kika fram. Hon har sovit hela dagen och inte kommit fram och varit den nyfikna råtta jag känner. Hon har varit förkyld förut så jag tänkte om det var det igen. Förra gången hon var förkyld fick hon lite te som hon tyckte var underbart gott, men nu vill hon inte ha. Vet ni vad det kan vara?
Är inte pga värmen? Mina är helt utslagna..
Kärlek, ärlighet & respekt.
Kolla igenom tjejen för att se om hon har ont någonstans. Är öronen ok, lukta i öronen om det luktar illa o.s.v. Hoppas det är en tillfällighet.
#1 det skulle kunna vara så men då borde väl den andra råttan också vara trött?
#2 ok det ska jag göra :)
Råttor är individer, antar de klarar olika mycket men ah, man tycker både borde vara trötta. Hoppas det går bra!
#4 tack så mycket! det kanske kommer för lilla Mårten också :p
Hur verkar det idag?
Jag kom nyss hem så jag har inte sett hur det har varit idag men just nu så sover hon och det gör även systern så det är säkert värmen som börjar ta på hennes krafter också :) kan uppdatera om det ändras
Jag har kollat igenom henne nu och hon har inte ont någonstans och öronen luktar bra. Tack så mycket ni som hjälpte! :)
Hoppas det bara är värmen då! :)
Hej igen
Den andra råttan Mårten verkar inte vara välkommen i deras favorit sovplats (som är en tunnel som hänger i taket), när hon ska gå in så sätter hon in huvudet försiktigt och då börjar den andra råttan pipa. Det är två systrar och de har alltid varit bästa vänner. Det kanske är att den andra råttan har ont någonstans så jag ska kolla igenom henne igen. Den andra råttan har börjat boa i huset nu (vilket jag vet är normalt) men det har hon inte gjort förut, jag har gett henne bomaterial så att hon kan sova skönt. Igår när de var ute och sprang så var hon aktiv ett tag men sen gick hon in och gömde sig under sängen, hon verkade vara rädd för något men jag vet inte vad. När jag satt i sängen så kom hon upp till mig och satte sig på mitt ben och såg rädd ut hon darrade och vågade nästan inte gå av benet. Hon gjorde något liknande idag när jag vaknade, hon satte sig på hyllan och bara stirrade.
Vad kan det vara?
Hur gamla är dom? Tonåren kommer runt 6 mån - 1 år, det kan vara en jobbig period för råttor med.
#11 dom är ca 8 månader så det är nog det :)
tackar