Tjock fot!
Klumpfot kan vara värt att läsa om.
Kärlek, ärlighet & respekt.
Ser ut som klumpfot, haltar han? Vad har du för botten strö?
Såhär ser bumblefoot uthttp://4.bp.blogspot.com/-RnF_N6QDZNs/T90LnT2PjWI/AAAAAAAADyw/YEaolhaUcH8/s1600/bumbleft.jpg
Mina godingar bor i en savic suit double och det är filt samt tidningspapper på botten och hyllplan. Han haltar och går knappt på foten alls.
Nja, nu tar vi det lugnt här va. Han kan ha stuckat foten eller brutit den, då kan inte veterinären göra något mer en att skriva ut smärtstillande men det gör snarare sämre verkan. Det du ska göra redan nu är att ta bort han från buren och in i en bur där han inte kan klättra eller transportbur. Det ser ut som man har små märken på foten? Åk till veterinären då. Men tills dess att du åkt till veterinären egen bur inga klätter möjligheter tills då får reda på om det är klump fot eller inte.
Piper han när du känner på foten eller längs benet? Hur länge har hans ben varit så?
Jag håller med #6.
1. Ring närmaste råttkunnig veterinär och boka en tid.
2. Fram tills att det blir dags att fara till kliniken får råttan bo i egen sjukbur och skämmas bort lite extra. Det kan gå åt mycket energi att ha ont och läka sår, så att ge någon extra bit valnöt då och då vore inte illa.
Jag har använt katttransporter och kaninburar som sjukburar tidigare. vad som är mest lämpligt beror på skadan. Ju allvarligare skada, desto mindre yta.
Tackar så mycket för alla svar! Har honom i en mindre bur där han får vara ifred och kan ta det lugnt Över helgen så blir det veterinär besök på onsdag nästa vecka!