Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 664 ggr
Natsumix
0

Skilda föräldrar :/

Hej, jo det är så att jag har skilda föräldrar. Och jag har väldigt gärna velat ha råtta länge och har nu funderat på att skaffa en. Problemet är att jag åker och bor hos pappa varannan helg. Först tänkte jag att jag kunde ta med mig råttorna till pappa (tänkte ha en bur där också), men sen började jag tänka på att råttorna kanske skulle känna sig stressade vid miljöbyten så ofta :/ pappa bor minst 5 min bort från mamma med bil. Tycker ni att det fortfarande skulle gå bra, eller borde jag i sånna fall inte skaffa råtta alls?

Zolah
0

det skulle gå bra, så länge du har en bra transportbur och sätter dit tex gurka och annat för att hålla dom glada så är det inga problem. jag reste mycket med mina råttor i början då mina föräldrar bor i en annan stad. :)

KarolinD
1

Det är inge problem, så länge de har de bra när de reser. Bra transportbur, mat och vattenflaska eller gurka. Viktigt att täcka buren med fleece eller liknade så de inte är i drag. Kom ihåg att minst skaffa två råttor, då de vill ha sällskap :)

Lin´s råttuppfödning i Stockholm, finns även på Facebook! :)

Natsumix
0

Ok tack! :)

hund_katt
2

Tror också att det kommer funka super! Kom bara ihåg att det är Lag på att ha minst två, då det är flockdjur. Helst tre. Bortvikelser från lagen är om en råtta inte kan/vill ha sällskap, T.ex om den är aggressiv och då trivs bäst själv, och inte kan skada andra råttor! :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[Tibonnanj]
0

Vi åker ofta till min mormor och mamma som bor i annan stad, över helgen. Vi hade en stor bur hemma och en mindre bur där. Det va inga problem att åka med råttorna. de sov i bilen och när vi kom fram va det alltid lika roligt för dom att undersöka sin "nya" bur. De sprang runt och nosade, åt, drack och sen somnade dom. Inga tecken på stress alls :)

blodörn
0

Mina är också skilda, men jag fick inte ha råttorna hemma hos pappa så jag slutade vara hos pappa eftersom mamma inte har tid för råttorna och då skulle ingen ta hand om dem när jag var hos pappa

Do as you would be done by - And think for yourself

Rutabaga
1

Jag och min syster hade råttor när vi bodde hos våra skilda föräldrar som tonåringar, det var inga problem alls. De verkade inte bry sig alls faktiskt. Underbara husdjur för övrigt 😍

Vänligen, 

Elin