Fråga om färger
Hej!
jag har aldrig riktigt satt mig in på färger på mina två honor så jag tänkte fråga om ni visste vad deras färger kallas! Mårten: svart över hela kroppen utom magen och tassarna där hon är vit. Bingo: mörkast längs ryggraden men blir ljusare längre och längre ner. Hon har en helvit mage. Det hade nog varit lättare att se med bilder men jag har såååå sjukt dålig kamera så jag tror inte att det hade hjälpt så mycket!
Hade klart varit enklast ifall man sett bild. Spontant skulle jag gissa att Mårten är en black (färgen) european berkshire (teckningen), förkortat eubk. Bingo låter som en black hooded eller variegated om jag förstått din beskrivning rätt. Läs gärna denna artikel så kanske du får bättre koll :) http://rattor.ifokus.se/articles/514e5c12ce12c442e50007d7-varianter-fototradar?4d71247db9cb462141046a30-1
#1 ok tackar :)
Mårten ser ut som black eubk :) ser ut som min råtta Pebbles ^^ Bingo tycker jag ser ut att vara agouti (färgen alltså). Sen beror det på hur det ser på magen vad gäller teckning, om där är någon alls vill säga. Riktiga små sötnosar du har!
Supersöta!!
Mårten: Black? European Berkshire
Bingo: Agouti är färgen, teckningen ser jag inte på den bilden ;) Lägg in andra bilder om du vill veta, en magbild på Bingo :)
Supersöta namn :)
#6 #5 tack för svaren :)