Råttor iFokus

Råttor

Etikett: länkar
Läst 2335 ggr
[timpelt]
7

Butik dedikerad för råttor.

Antar att detta är ok, då folk brukar göra reklam för sina hängmattor också.

Jag har två råttor, och tycker personligen att det är svårt och jobbigt att hitta produkter till råttor speciellt burar. Jag har haft en enskild firma ett tag som jag inte vetat vad jag ska göra med men kom på det här om dagen. Så jag öppnade en webbutik. Här kommer jag sälja produkter till råttor, burar för bra priser och inte över priser. http://rat4you.tictail.com/ ( snart rat4you.se) och tänkte att ni som är på Rif kunde få 25% rabatt, använd koden rif gäller till slutet av nästa vecka.

Finns inte så många burar nu, men förvänta er att många burar kommer in nästa vecka.

[timpelt]
0

Tar också gärna emot tips om det finns produkter eller mat som saknas på marknaden

BalthyD
0

jag som är ny, och funderat på om man skall bygga en egen, eller köpa…. sökte lite på internet ang nät… man kan hitta många företag som tillverkar nät, svetsat osv…

Jag har jobbat inom försäljnings yrket och kom  å tänka på inventarier.. som t.ex ramnät, störtkorgar osv…. Tänk om det kunde finnas en återförsäljare av färdiga "galler" där den som vill bygga en egen bur kan köpa färdiga "standard sektioner"

nu har jag dock inte kontaktat någon "galler fabrik" om offert på galler till 1st bur då jag gissar att det drar iväg i summa…. men om det fanns en sida som sålde färdiga sektioner av olika mått.. med dörr och utan dörr. osv  (kan tänka mig att inköps priset blir bättre om man är "återkommande kund" med fasta beställda mått..

Kanske kan va något att kolla upp till din butik, kan tänka mig att det gynnar alla som vill bygga bur, vare sig till gnagare eller fåglar osv.

(hittade en sida som säljer galler till fågelbur, men de är ju ofta med små luckor högt å lågt som knappt min feta arm kommer in i XD )

[timpelt]
0

Tack för tipset ska verkligen kolla in det!

komigentammie
0

Zooplus, kattlycka, zoozoo, zoo, djurmaxi, ikea, öb, massa utländska rat-blabla osv.

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

[timpelt]
0

Ursäkta? Inget av det du rabbla upp har bara råttgrejer. Och flera av dom har inte heller råttburar och flera tar över pris för flera burar.

mmillann
0

Jättekul med en till butik för råttor. Hoppas på att se ovanliga och bra burar man aldrig sett förut. :)

[timpelt]
0

Tror att jag fått tag på ett par burar för bra priser (hint hint)

komigentammie
0

#5 Haha, oj, läste inte endast råttgrejer. 
Kanske inte berör oss som  har fler djurslag än bara råttor på samma sätt 🙂

[timpelt]
1

Burarna kan med största sannolikhet passa till andra djurslag och tillbehören lika så men produkterna köpes in efter råttors behov

wimms
2

Verkar jättebra med en sån här webbshop! 😃 Skulle önska fler plasthus men du kanske får in lite senare eller att de är på väg! :D  Men verkligen en jättebra ide och kommer då kika in o kolla burar senare! 

#2  Flexipet är en webbshop då man speciall beställa burar! Min skola har en till råttorna där och den är hur bra som helst, tålig och stor! Tror även att man kan handla delar separat till burar, tror det bara är att höra av sig till dom så förklarar dom! 😃

[timpelt]
1

Det är en hel drös med grejer påväg in och plasthus uppdaterar när det kommit :)

Mymlan&Vifs
0

Hängmattor, burinredning (fleece), hyllplan, hus, toa-lätt papperspellets och foder i stil med versele laga skulle jag tro att en hel del råttägare är ute efter. Om du köper in det lär du nog få en del sålt. :)

komigentammie
0

Fodret selective kan vara värt att kolla upp, om du kan få det till bättre pris än zooplus.

isabella93
1

Tänk på att "möbelburen" är för liten för att vara laglig till råttor, det kanske kan vara bra att informera om det i produktbeskrivningen.

[timpelt]
0

Såg det nu på morgonen, vet inte hur jag mätte men den är borta.

[timpelt]
1

Två nya burar har kommit in i butiken, bra höjd bra bredd bra galleravstånd och förhoppningsvis bra pris. Tar jag gärna emot kritik, och gärna kritik emot priset! Men jag tror att jag lyckats trycka ner priset ganska rejält!

zickan
2

ratwarehous. råttbutik som har det mesta och snabbt/billigt få hem ifrån även om det inte är svenskt.  
Folk överlag vill ha billigt, smidigt, billigt frakt. Ska man skaffa registrerat företag och gå runt så bör man hitta billiga saker som man kan lägga på liten summa för att få in nått till sitt eget företag. Men ändå inte dyrare än andra håll för då drar man sig hellre dit. 
Jag som många har  olika djur´arter och föredrar att kunna köpa till dom samidigt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[timpelt]
0

Vi har en enhetsfrakt på 49 kronor oavsett om du beställer burar. Ska ta till mig det, och ska kolla om jag kan ta in fler gnagar grejer till andra husdjur. Men burarna som jag har nu passar även till andra gnagare. Jag ligger under med priserna på burarna som ligger där nu med cirka 800 - 1000 kronor. Kommer fokusera mest på burarna. Vi har fått in två nya nu, för 1599 respektive 1499.  rat4you.se

[timpelt]
0

Fler burar finns nu, och prissänkning på dom två tidigare.

zickan
1

Inte så populärt utan nån direkt botten. Folk gnäller om rs burarna för de läcker för mycket strö. Men du bör skriva med att djur inte får hållas på gallerbotten. Dessa måste tas bort efter köp.  Både du lagt upp har galler över ströet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[timpelt]
0

Pioneer har ingen direkt botten, men dom andra två har bra bottnar. Skriver dit det tack.

hampusrylander
0

Vilken fantastisk idé! Behövs verkligen en råttbutik! 

Skulle tycka det vore fantastiskt att ha någonstans att köpa plattformar/hyllplan separat. Det är väldigt begränsat med sånt just nu överallt verkar det som :)

Sham's Rats

komigentammie
0

Brukar vara en bra idé att ha fri frakt över en viss summa :) (eller vid köp av burar)

[timpelt]
1

Vi har nu frifrakt i hela butiken, och koden rif ger fortfarande 20 procent rabatt.

[timpelt]
1

Då är hemsidan uppe igen, http://rat4you.se/ accepterar nu faktura betalning

komigentammie
0

#25 Säljer du bara burar nu eller?

[timpelt]
0

Nej, eller endast för tillfället. Fick ett problem med leverantören med tillbehör och leksaker men det är på g!

komigentammie
0

#27 Jaha, okej! Då förstår jag :)

Har du gjort kategorier eller är det bara jag som inte hittar några?

[timpelt]
1

Nu finns kategorier där. Nya betalningssätt också, Swish och Bankgiro. Så nu kan man betala med: Swish, Bankgiro, Faktura, Paypal (Visa, Mastercard, m.m)

[timpelt]
1

Kan också meddela att jag håller på med fodret selective, ska bara försöka få in lite mindre en 600 påsar.

komigentammie
0

Men toppen :D

Erry
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får inte koden att fungera :(..

[timpelt]
1

Sorry nu funkar koden rif igen :-)

[timpelt]
2

Beställde hem 60 böcker om råttor fast dom var på danska tydligen *host* men imorgon eller på fredag rasar det in saker i butiken tillbehör :-)

wimms
1

#34 Hur går det? ^^ Har kollat in på hemsidan lite då och då och de kommer liksom inte in någonting nytt? :/ Tänkte om det blivit nå förseningar eller något sånt.

tötenöten
1

#35 Båda hans råttor har nyligen gått bort väldigt snabbt och tragiskt. Förstår att han prioriterar annat nu :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

wimms
0

#36 Jaha, oj förlåt, visste inte :/ Jo förstår att han då prioriterar annat! Verkligen ingen fara! 

Timpelt, ta den tid du behöver!

[timpelt]
3

Ja dom gick bort väldigt fort och tätt på varandra.

Men en uppdatering är på sin plats och kommer här också:

Jag är inte ute efter att göra storkovan, eller att bli den största råttbutiken på nätet. Utan jag vill öppna en råttbutik, som har låga priser och allt samlat på ett och samma ställe. Om jag tjänar lite extra pengar på det så fine, så länge jag inte går back. Med det sagt så är det svårt att få in produkter i små kvantiteter, extremt svårt. Och när du väl hittar produkter i små kvantiteter så är dyrt, nästan lika dyrt som det säljs för i butik. 

Vi pratar om en pall med endast en vara. Så det står väldigt still just nu, jag vet inte hur ska fortsätta eller hitta en bra leverantör men jag jagar på. Men detta vart betydligt svårare en vad jag trodde. För att om du te.x säljer kläder så är det lätt att hitta. Men när det kommer till zoologiska produkter så är det höga kvantiteter, och du ska helst vara med i zoologiska riksförbundet och ha en fysisk butik.

Men med det sagt, just nu försöker jag återhämta mig från förlusten av mina två pälsklingar, och försöker återhämta mig tills jag hämtar dom två nya på Tisdag som egentligen skulle varit nya kompisar till dom jag en gång hade. Min ekonomiska situation har ändrats drastiskt just nu också på detta.

Jag vill finnas där, och ha bra priser och ta in dom produkter folk vill ha och då tycker jag det är viktigt att vara ärlig och personlig. Det är därför jag skriver detta. På återseende snart hoppas jag.

Botta
1

Tycker det är toppen att du gör något sånt här. När jag letade saker till mina råttor (allt från bur till leksaker) så får man alltid leta sig in i någon underkategori på sidor där de kanske har två eller tre tillbehör för dessa fantastiska djur.

Grymt jobbat att du skapar en plats som är exclusiv för råttor, jag tycker dock du borde se över designen på sidan en del, för tillfället ser det lite ut som en blogg och jag hade föredragit ett med strukturerat upplägg (Kika på elgiganten eller vilken annan stor affärskedja som helst för instpiration).

Tack för initiativet!