Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 393 ggr
annelie-h
0

hamstrande råttor

De är så gulliga! varje gång de får majs eller havrefras flingor blir det massa rundor från skålen till under hängmattan där de "gömmer" mat. Maximus lägger endast mat där medan Pancra springer varannan gång dit och varannan till boet ända till skålen är tom.. sedan kan man ju sitta och smaska ifred.. knäppisar.

Nu har de börjat lära sig vilken burdörr som öppnas när det kommer gott och då blir det race direkt när man öppnar den, oavsett anledning:) det är väl det som kallas klassisk betingning om jag inte minns felGlad

hur gör era råttor??

Ladyinred
0

Jag har en som oxå hamstrar och de andra har lärt sig att utnyttja det. Medans hon springer fram o tillbaka för att lägga maten i huset så e de andra kvar i huset och tar emot det :)

Terato
0

#1 haha!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Kleverin
0

min ena springer som en galning och gömmer allt inehåll i skålen, sedan sorterar hon det noggrant.. Torrfoder på ett ställe, blötmat brevid, potatisen ligger brevid potatisen som är kvar sedan i går och det nya brödet ligger brevid torrfodret.. Hon är otrolig. den andre tar det mer lugn, sitter brevid skålen och äter allt hon tycker är gott..

TopasPearl
0

En av mina flickor tar också maten och springer och gömmer det. Det jobbiga är att hon tar nästan allt så det inte blir något över till Dalia så då får jag komma in och brottas med Topas för att få lite mat till Dalia:P

Ninja
0

Haha vad gulligt. Mina råttor hamstrar inte för fem öre, de snor åt sig så mycket det kan och springer iväg för att äta det ifred. Resten lämnas i matskålen, tack och lov. Blir så drygt att städa efter dom när de gömmer maten. :D

annelie-h
0

jo, det är ju det där med städningen som är jobbigt.. måste ju lyfta deras fint inredda bo och förstöra allt hela tiden.. ha ha

Daydreams
0

Råttan Beata:

Man bara MÅSTE ju spara mat och gömma någonstans för det är ju så att även om jag hela mitt 1,5 åriga liv fått mat flera gånger om dagen så skulle det ju kunna hända att matte bara glömde det en dag, och då kanske jag DÖR om jag inte har lite mumsig ruttnande broccoli under kisslådan.

TopasPearl
0

#7 Haha, härligt att veta hur de tänker också:P