Ger alla hjälpsamma cred! TACK!
Jag måste bara säga hur positivt överraskad jag blev när jag frågade om råd ang. råttor, bur, uppfödare osv. Alla har varit så hjälpsamma och aldrig nån tråkig ton (som på många andra forum) dessutom verkar alla råttägare vilja hjälpa till och vilja alla djurs bästa, vilket jag inte har fått erfara innan då jag alltid varit hundägare. Dom forumen med hundägare har jag inte alls upplevt som hjälpsamma och så positiva folk som råttägare verkar vara! Och nu menar jag inte att jag har något emot hundägare (vilket jag själv är), menar bara just dom forumen jag besökt där har jag aldrig fått samma typ av hjälp och oftast tråkiga pikar tillbaka bara för att man frågar eller vill diskutera. Så cred till alla er hjälpsamma och positiva själar som ställer upp när man verkligen behöver det! Det gör mej till att vilja ställa upp för andra i forts. Jag tycker vi behåller denna goda ton och alltid försöker hjälpas åt här inne på RIF! <3
Vad roligt att höra! Jag tycker också att de är skönt att många är så hjälpsamma och vill det bästa för tamråttan. Vi alla här älskar ju djuret :)
Lin´s råttuppfödning i Stockholm, finns även på Facebook! :)
Kan bara hålla med!
Ett stort
tack!
Kul att du känner så 🙂 Precis som de flesta djurforum så förekommer det såklart mycket tjafs även bland råttfolket. Alltid kul när folk verkligen vill lära sig, och tar till sig kritik utan att se det som påhopp, såklart ska infon o eventuella kritiken ges med vänlig ton. Hoppas att du kommer att trivas. Finns många bra människor här med lång erfarenhet. Fråga alltid en gång för mycket än en gång för lite ifall du känner dig osäker om något 😊
Riktigt kul att höra 🙂
Varit massa problem här inne också. Men de värsta personerna som höll på började få mothugg och en del blev låsta från att kunna kommentera. Flesta har valt att lämna rif. Några har hakat på i utvecklingen att ändra tonläget.
Tror många har börjat förstå att gå på hårt inte hjälper lika långt som att försöka hjälpa i bättre ton. Många flyr om de får för hårda hugg, vilket inte hjälper saken övh mer än man inte ser den personen på forum. Men även de som ber om råd har även kunnat ta svaren, bli lite ifrågasatta, kanske fått nån ny fråga på hur man tänkt/resonerat. Utan att denne skriker påhopp.
Men gamla ligger ännu under ytan. Och vi behöver hjälpas åt att hålla det där. Tidigare sajtvärdar och Medarbetare har i perioder fått jobba ordentligt. Inte ens alltid lyckats varje gång. Vi får hoppas på att allt sånt är bakom i sajtens historia.
Att alla nu kan komunicera och inte brusa upp eller fly undan. Även om tonen kanske ökar ibland.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.