Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1804 ggr
Smex
0

Emot swebus totaltförbjud

Hej!

Det har nu blivit kännt att swebus-express tänker ha totalförbjud att ha med sig djur ombord på bussen.

Jag tycker det är fel så jag har gjort en namninsamling. Om du heller inte tycker om det så gå in och skriv på.

http://www.namninsamling.com/Smex

KickanW
0

Har skrivit under!

Ladyinred
0

Har oxå skrivit under nu

Smex
0

man tackar man tackar =)

CamillaS
0

japp har också skrivit under :)

Matinee
0

Vilket trams. 
Jag har självklart skrivit under..

Smex
0

kanon kanon. Har fått in över 300 namn nu sådet skall bli kul att se hur slutet av September ser ut.

CamillaS
0

6# jätte bra intiativ av dig tycker jag, fattar inte hur swebus kan särbehandla djurägarna så här med endast den här lösningen, det borde ju finnas en bättre lösning om dom inte vore så trög tänkta… ne riktigt dåligt av swebus tycker jag…

Smex
0

ja så jag hoppas att vi kommer lyckas övertala SW

Smex
0

ja så jag hoppas att vi kommer lyckas övertala SW

wild_child__
0

Har också skrivit under nu! Tycker att de är en bra insats av dig att göra namninsamlingen!

skojvivi
0

Har aldrig åkt med Swebus, och ser inte ut som om jag kommer göra det inom den närmsta tiden.

Dock har jag ändå skrivit på listan. Hoppas bara att det hjälper med en namninsamling,

Smex
0

ja det har tydligen blivit kännt att någon har kontaktat media också.

fhs
0

Har skrivit på jag med.

Daydreams
0

Men hundar var förbjudna att ha med sig redan för typ 1 år sedan. Om de inte var små nog att ha i en väska typ. Så redan då bojkottade jag Swebuss, vore ju bra om man fick en ändring på den regeln också.

Zandra---83
0

#14 Jo jag tycker att alla djur ska vara tillåtna,även hundar som är förstora för burar,för man kan ju inte bara lämna dom heller och det är ju tillåtat med ledarhundar och de är ju ej i bur så det är inte mer rätt att alla djur ska tillåtas!

Ninja
0

För att en buss ska vara allergifri så måste den ju allergisaneras efter varje gång någon haft en ledarhund ombord.. Kommer de göra det??

Raja
0

F***n va korkat. Jag har åkt med Swebus i över tolv år och aldrig nånsin hört någon klaga på att jag har djur. Om någon är hyperallergisk så räcker det ju att nån på bussen har djur hemma för det finns det alltid en risk att du får med dig kvalster och annat på kläderna. Kan komma på en hel del saker som dom borde lägga sin tid på istället.

Smex
0

putt

Tixy
0

Är man hyperallergisk kan man åka på annat sätt. Min hund är superlugn på bussar, men hatar verkligen tåg.
Skriver under. :)

Jisushika
0

Nu har jag också skrivit under, såklart!

När de nu totalförbjuder djur på sina bussar skulle de ju också passa på att förbjuda personer med kläder fulla med katt/hundhår. Flört Då syftar jag på mig själv som tycker att alla katthår är omöjliga att få bort från kläderna.

lolaisdenied
0

Har skrivit under*

Tycker istället de borde förbjuda personer med så mycket parfym att man inte ens kan andas -avskyr-
Vissa verkar hälla en hel flaska på sig varje dag…

Tosca
0

Vet ni att råttor (gnagare) är totalförbjudna på flygplan eftersom det finns en "överhängande risk" att de smiter och därefter tuggar sönder kablar och annat som inte bör tuggas sönder på ett flygplan? Katter och hundar går däremot bra att transportera i bur ombord på flyg (jag kan tänka mig att det inte är så billigt). Ett litet sidospår bara, men jag kom att tänka på det nu när jag såg den här tråden.

*Skriver under listan*

Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

Daydreams
0

men sas tilllåter råttor i bur

Smex
0

ja man har ju bara tur att få åka med djur ombord på flyg. Dom går med på en liten hund eller katt.

Har försökt övertala dom att ta emot mig och mina illrar men icke!

Elina
0

Jag har skrivit under!

axolotl
0

skrivit under

Smex
0

tack så mycket. Det bästa är att ni kan säga till andra personer som har djur och åker mycket kollektiv trafik. Så vi får flera namn=)

Smex
0

putteliputt

isan
0

du, min data e cp. men skulle du kunna skriva in mitt nsmn där?

heter isabel xD

Lunatic
0

Har skrivit under! Tycker att det är helt galet att sätta en sånt förbud. >_<

mickro
0

har skrivit under…fan va korkat av dom! hoppas det är fler som skriver under nu så vi kanske har en liten chans!

Terato
0

Hur går det? Hur många röster mer krävs nu?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

KickanW
0

#32: Namnlistor kan vara allt från ett namn till miljoner. Listan väger ju tyngre om fler skrivit på såklart…

Terato
0

Jo, men Smex skrev någonstans att det skulle vara ett minst-antal röster för att listan ens skulle gälla. Minst 1000 tror jag om jag minns rätt. Så var lite nyfiken på hur många man lyckats skrapa ihop! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

angeliicaa
0

Man blir ju så arg!

Vi har lånat vårat ord buss från de latinska omnibus som betyder 'för alla'.

Varför ska de inte få vara så då? Kan dem inte stå för de? Man lånar väl inte ett ord som inte har nån betydelse. E alla djurägare då några utstötta.. som inte tillhör de där "alla". Herregud!

angeliicaa
0

Ja e den 735 te iaf.

Marrefarre
0

Skrev precis under!

Marrefarre
0

Men det finns personer som är allergiska mot parfym, damm med mera ,, städar de bussen varje dag plus ska man inte få ha parfym på sig när man åker buss?

Zandra---83
0

#38 De städar den efter varje resa,men jag vet ej hur noga,men jag vet att de städar bussen efter varje resa.Men jag tycker det är fel att förbjuda djur!Det borde kunna ha typ varannan tur om det var så!Då kan alla åka!

Raja
0

En buss städas en eller två gånger per dygn, på swebus tror jag att dom tar bort skräppåsarna mellan varje tur med. När man städar en buss svabbar man typ bara golvet med om det inte har hänt nån "olycka" eller nåt. Mao så borde ju hår och annat från djur som åkt med bussen innan förbudet sitta kvar i sätena även efter och då kan man ju inte åka med iaf om man är hyperallergisk?

Vassna
0

Attans också Ledsen där hängde jag inte med i svängarna riktigt och kom för sent för att skriva på.

zmulan
0

#41 same same…. trist skulle med glädje skrivit på!!!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

dorkey
0

Hur blev det med totalförbjudet? lyckades vi?

BettySue
0

Oooh nooo….

CamillaS
0

drar upp den här tråden igen.

Hur har det gått med förbudet?

Ninja
0

Nån som vet hur många namn samlades ihop? Undrar även samma som #43 och #45..

BettySue
0

Det jag menade med oooh nooo var att det inte gått så bra, nu är det djurförbud på swebus.

dorkey
0

men vafan.

Ladyinred
0

Japp såjag får ta tåget till råttutställningen istället. Tänker aldrig mer åka med dom. Tänker inte sponsra dem när de gör såhär!

dorkey
0

Ursäkta mitt språk nu, men jag blir så in i helvetes jävla förbannad. Kan de inte ta och göra HELFÖRBJUD mot päls och parfym allergiker? Det finns för helvete andra lösningar om de tycker att djur är problemet, bussjävel.

Lollo86
0

Swebus, går dom över hela sverige eller? aldrig åkt med dem.

Finns det inte massa andra bussar som tar emot djur? jag har åkt med säfflebussen med min gpråtta och det var ingen som sa nånting om det. om busschauffören nu såg det hehe. försökte ju gömma honom lite :)

Zandra---83
0

#51 Va,Men vad jag vet är det från Säfflebussen Swebuss fått sin idé om djurförbud,för syrran vill helst ta Säfflebussar när hon ska någonstans med sin katt,men fick åka med Swebussar istället då Säffle ej tog emot henne och nu måste hon ta tåget istället för buss alla.

Lollo86
0

#52 haha men oj då! då var det nog tur att jag gömde undan transportburen :D