Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 11637 ggr
Crapsurraren
1

Hur bor dina råttor, Part 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då den andra är så oerhört seg och dom allra första inläggen från 2010 så tänkte jag att det är dags för en ny tråd!
Ni kanske gjort om, köpt nya burar etc så dags att visa upp rådisarnas paradis återigen! :)

Ni kan ju också skriva vad för bur ni köpt och vartifrån, inredningar (tips och trix) Om ni har lust såklart

Här är den gamla: http://rattor.ifokus.se/discussions/4d7136b1b9cb46222d04e611-hur-bor-dina-rattor?discussions-3

Här kommer min nystädade råttbur som är en IMAC, fyndade den på blocket billigt. Älskar den förutom dom små luckorna som ska byggas om!

Hängmattor/Tunnlar är egengjorda eller köpta av Marina härinne.
Hyllplan: Ett ferplast hyllplan och sedan böjda gardinstänger och en gammal badrumsvagn som jag massakerat :P
Sputniken och toaletten, trähuset är köpt på zooplus.com
Diverse ikea prylar så som Borris dörrmattor till underlag, Potta, Gormhylla och förvaringsburkarna.

(I buren bor mina 4 råttor Thot, Takeo, Ghost och Slash)

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

Ruzicka
1

Kanske en lite dålig bild, men såhär bor i alla fall mina 5, soon-to-be-6, gubbar Fuji, Zombie, Tengil, Anon och Charlie, och Kafka som skall flytta in på fredag. Buren är stor nog för 11 (120*53*101), men jag tänkte ändå bygga ut den lite snart. ^^ Jag köpte den för 530 svenska kronor på "köp nu" på ebay, ny, vilket jag tycker är helt otroligt. Den är inte den finaste buren jag har sett, men den fyller sitt ändamål. ^^

Det mesta i min bur är också från IKEA. >.< Men det är hållbart och billigt och färgglatt!

Vattenflaskorna kan jag verkligen inte rekommendera. Det är de sämsta jag någonsin varit med om och skall ut nästa gång jag åker och handlar till djuren. >.<

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Crapsurraren
0

Dom var coola dock. Varför är dom dåliga?

//Ellie

zickan
1

Mina hanar bor här. Men ska köpa en royal suite till dom nästa vecka och dela upp flocken på två mindre. Mina tre gubbar skulle behöva en mer anpassad bur.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Jag tog korten precis. Det är inte jätte ren städat :-P
Här bor de flesta av mina tjejer.

zickan
0

Sedan är det två extra burar uppe just nu. Zimt, Shairo är här på avel från niciz och bor med min Favella i ena. Samt en råttkull i andra buren.

Tigerhaj
0

Våran bur då. Här bor våra tre grabbar varav en fjärde är på "ingång" :) Lite blandad kompott av inredning från Ratwearhouse och IKEA bl a. Hyllplanen är gjorda av ett isärplockat diskställ i trä som vi klätt med dörrmatta -det blev hur bra som helst! Har tänkt att köpa ytterligare en "Sputnik" då de verkligen älskar den.

Ruzicka
0

#2 Menar du mina vattenflaskor? :)

De är egentligen till kanin och gjorda för ett lite längre galleravstånd. Så varje gång man skall stoppa in dem måste man trycka och slita i gallrena för att få in dem. Ovansidan är ett lock, som inte har någon säkerhetsanordning eller stängmöjligheter alls. Så var gång man skall ta ut dem ur buren blir det stora vattenpölar på golvet nedanför eftersom man får joxa och mojsa så mycket för att få ut dem, och vattnet skalpar runt hej vilt. Om man dessutom råkar röra vid dem/stöta till buren lite för hårt åker massa vatten ur om de är fyllda till mer än hälften.. De är, tack och lov, min pojkväns gamla, så jag har inte lagt ut en enda slant på dem. Det kan man ju alltid glädja sig åt. ;)

Vad fina burar alla har! Jag älskar att titta på andras burar. ^^

Afrejd
3

Här bor mina 3 tjejer =) Men om ca 6 veckor så flyttar de förhoppningsvis hit 2 pojkar så kommer dela av den och ha 2 pojkar i ena delen och mina 3 honor i andra :)

Virkan
0

Mina bor i mitt hemmabygge, som egentligen rymmer 12 råttor… all indreding har jag gjort själv förutom någon enstaka grej.

Bilden är gammal, nu har jag många hyllor och mer inredning i den. ^^

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

novaasv
1

#8 Sjukt snygggt med rosa!

Här är min bur. Men mina råttor har inte flyttat in än. Ska hämta dem idaaag!!! Ni behöver inte fråga om jag är glaad ! ;)

Nu har jag satt in lite mer inredning osv.

/Mvh Nova

Kaninerna och råttorna.

htto://novaasv.blogg.se

http://hoppkanin.blogg.se

RåttanElin
0

åååh jag älskar också att se på andras burar man blir så inspirerad

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

flikka83
0

Jag undrar vart alla får tag på sina SPUTNIKS??? Jag hittar aldrig såna i zooaffärerna och på nätet bara på sidor där man måste beställa för minst 500:- och jag vill absolut ha minst en eller två! =)

Tips någon??

:holmgreen:
2

#12 www.ratwarehouse.com här kanske? :)

flikka83
0

#13 HIttade inga där, kanske är blind =)

hus-musen
0

#14 Sputniks finns i djuraffärer, iaf där jag bor runt sthlm.
Och de finns här http://www.ratwarehouse.com/ KOlla under lounging!

Qui dormit, non peccat

[134643]
0
[134643]
0

#15 Ah, du hann före mig xD

flikka83
0

tusen takk =)

[lucke]
0

#15 Vilka djuraffärer i Sthlm har du sett dem i? Jag har bara sett de små modellerna men är ute efter ett par XL´s…

flikka83
0

Beställde just från ratwarehouse. Billigt och verkade smidigt. =)

novaasv
0

/Mvh Nova

Kaninerna och råttorna.

htto://novaasv.blogg.se

http://hoppkanin.blogg.se

Afrejd
1

#10 tackar :) Kommer mer rosa snart haha =D

Swadika
1

Här bor mina grisar ^^ Var tvungen att ta bort över hälften av sakerna som stank kiss fast att jag tvätta dem (några sådanadär sittpinnar till fåglar ex) Mina råttor är jätteduktiga på att bajsa i lådan, men kissa vill de inte, inte småttingarna iallafall. Tanterna är duktigare på det ^^

Iallafall xD här är buren :) Mitt tema blev visst grönt :P

(Haha Nova sitter mellan den gröna saken och burtaket, henens nya favoritplats xD)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[1UpShroomish]
1

Så här bor mina 8 små flickor :)

Heroin, Gin, Tonic, Lugia, Natu, Nawi, Eevee & Lumi

Otario
1

Fina burar och inredning alla har!

Mina tre töser Ines, Nessie & Ellie bor i denna Horbachvoljär som jag köpte begagnad :) Dessvärre vet jag inte hur man monterar ihop taket, tror inte ens jag fick med alla delar/skruvar, så det ligger bara ovanpå.

Det tomma hörnet uppe till höger väntar på ett till hörnhyllplan, och färskmaten var på gång att göras när denna bilden togs.

• Alla hängmattorna är gjorda av mig själv
  • Hörnhyllplanen beställde jag och fick billigt från min praktikplats (med tanke på att jag typ jobbar som en ordinarie anställd två dagar i veckan där) Vargöns zoo - cyberzoo.se
  • Samma sak som ovan gäller matskålen och vattenflaskan
  • Den vita korgen hittade jag på Rusta för en billig peng
  • Hörntoaletten är köpt på Djurmagazinet för runt 60-70 sek
  • Trähuset gjorde jag själv i slöjden för en massa år sedan
  • Den vita luddiga saken bakom vattenflaskan är en hästpad som man lägger under sadlar. Hade ingen användning för den så slängde in den i buren :)
  • De två små leksakerna på bottnen är för fågel ursprungligen, fick dem tillsammans med min extrabur som står hos min pojkvän

/ Emma

Ruzicka
3

Den här tråden får mig att sitta och nynna "Var bor du lilla råtta" för mig själv.. >.<

Alla har så fina burar! :D Det är så inspirerande.

RåttanElin
0

en suddig bild på min bur

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

Lollo86
0

#4 vad heter den burmodellen som du har? tänkte att jag ska ta och köpa en ny i sommar eller i höst =)

Lollo86
0

#4 Zickan*

Crapsurraren
0

#29 royal suite 95 double deluxe. finns på zooplus

//Ellie

zickan
0

Lollo, royal suite 95. Zooplus.com / Zooplus.dk ca 3000:-

Virkan
1

Nu bor mina i en Furet Tower. Killarna ur Lejonkungenkullen bor nederst, mamma och flickorna uppe. När alla killar åkt ska tjejerna som jag ska behåla plus mamma få hela buren :)

De mesta av inrednigen har jag gjort själv, förutom dom saker man fick med buren.

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Lollo86
0

Tack så mycket! =)

[SelmaDoris]
1

Tjejernas fyravånings bur, är från början ett stort gammlt som jag och mamma har byggt om till burSkrattande

På våning 1:  *Hängmatta, toalåda & vattenskål

På våning 2: Bara ett hu som är fastbyggt i buren så det går inte att ta bort.

På våning 3: Hängmatta & matplats

På våning 4: Två stora toalådor som täcker (nästan) hela våningen, populärt att göma mat där nere^^

På baksidan kan man också öppna upp två luckor när man ska städa o.s.v

Lilith
0

Städade och möblerade om hos råttorna ikväll. Det var mycket spännande att uforska den "nya" buren :)

m0chicakez
0

Crapsurraren och 8#: Vad är det för sorts bur ni har och hur mycket kostade dom? Tycker nämligen att de skulle passa till mina sen när jag flyttar, och det är väl om något år. Och det är bara för att mina föräldrar hatar råttor(Förstår mig inte på dem…)

Tacksam för svar c:

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Crapsurraren
0

Jag har en sån här:
http://grand-prix.se/product_info.php/cPath/219_221/products_id/5283
Den är dessutom till salu så fort min furet tower kommit hem.

Furet towern:

http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/rottebur/186915

//Ellie

m0chicakez
0

#37~ hur mycket kommer den du ska sälja kosta isf? Och är själva buren bra? :)

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Crapsurraren
0

#38 skriv pm så vi inte spammar tråden ^^ Har eventuellt en köpare men ska höra med henne först då min nya bur strulat enormt länge nu så hon kanske tappat intresset. Dessutom vill hon ha den ombyggd och jag kommer inte riktigt ha tid med det.. men pm:a så berättar jag mer som sagt XD

//Ellie

fredrikajon
5

Här har vi Gay-palatset där mina 2 killar bor Flört Jag har klätt botten i rosa kontaktplast och målat gallret i guld. Hyllplanen är klickgolv som jag har sågat av och klätt i vit kontaktplast och hängt upp med vinkelhakar (eller vad det heter).

På bottenplanet hade jag alspån först men jag tog bort det eftersom att de gick på toa i det och det stank. Jag ska lägga dit en dörrmatta istället. Annars på botten står en stor toalåda och en sputnik.

Första hyllplanet står matskålen och vattenflaskan. Andra hyllplanet står just nu tillfälligt en till rund toalåda. (håller på & toatränar dom, så att de ska hinna gå på lådan;) Fågelbadet är sovhus Glad

All inredning köpte jag från www.zooplus.dk :)

Ska köpa en till bur och sätta ihop med den här när jag får råd så att de får större ;) (mått nu är 35x60x90)

egobitch_ @ instagram

MikkansBuse
1

#25 Jag har en sådan bur och du har monterat taket fel, uppochner vänt ;) Sidorna på taket som är riktade neråt ska vara uppåt. Vet, det ser jättekonstigt ut så.
Min pojkvän fixade två plåtskivor istället, för det ordinare taket var så stort (:

Här är mina två tösers bur, en begagnad från en medlem här. Mycket fyndig bur med två stora luckor. Älskar den, oftast!, ibland är "vi" osams när jag städar den, eftersom jag måste sticka in hela huvvet för att nå allt x) Haha.

Som bottenmaterial använder jag mig utav Borris dörrmattor, även på alla hyllplaner. Tycker det passar mig å mina råttor utmärkt, för det blir mindre "skräpigt" både på golvet och i buren, dessutom är det bara att byta ut dom efter varje rengöring till frächare.
I toalätten som står längst ner i buren har jag Ever clean som toa, och två ferplast matskålar fördelade på olika ställen i lagom höjd i buren.

All inredning har jag köpt på IKEA, dock inte rör, två hyllplaner, stegen och huset som kommer från min förra ferplastbur. Alla hängmattor har jag gjort själv, inklusive "klätterväggen" och repet. Den andra hyllplanen har jag gjort själv av en träskiva som blev över när vi byggde min kaninbur för 7 år sedan :P
Har mer grejer till buren undanlagt, men ska inte möblera om förens om två veckor då det flyttar in två söta bäbisar (:

mikeiko
0

#40 Ahahha så fab! xD

fredrikajon
0

#42 Absolut Cool

egobitch_ @ instagram

IzaEleonora
3

Hittade en gammal bild från 2003 som mina sista råttor roy och roger bodde i. Efter dem blev det ett uppehåll tills nu iår då jag blev råttägare igen ^^
Blev nästan stolt över mig sjäv för var inte lika påläst då som jag är nu ^^

Nomad
0

*tass

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Odette
0

Såhär ser min ut, inte helt färdig med inredningen dock. Har tänkt dit med någon fler hylla etc.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

leoiknack
0

m

fredrikajon
3

Köpt en ny större bur nu Skrattande Den kostade 899 kr på zooplus.dk's rea! Typ 100 kronor i frakt.

Enda tråkiga är att det var något fabriksfel på gallerna, det ska vara två stora luckor på framsidan men felet gjorde att den ena inte passade där så tvungen sätta den på baksidan istället :/ Men men mycket mer plats och snart blir det tillökning i flocken Flört

(ursäkta bajspåsen på golvet ;d jag var för lat för att gå & slänga direkt höhö)

egobitch_ @ instagram

fiiiyah
0

#48 vaaa 899 för den där :o är de slut eller har du nån länk o skicka? hittar inte :o

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

fiiiyah
0
Ratlover4-ever
0

Blir inte frakten dyr när man beställer från  www.zooplus.dk?  :)

Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se

//Isabelle! :)

blondiie
1

*Tass* kommer med en bild på min bur senare :)

fredrikajon
0

#50 ja det är den där Tungan ute Frakten blev typ 100 kronor för buren bara. Om ens det :S

egobitch_ @ instagram

Fridborg
1

Fixade hos tjejerna idag :) Bild på killarnas kommer när jag städat deras :)

Ratlover4-ever
0

Jag undrar vilken bur som är bäst av:

Furet Tower  Och Savic Suite royal 95  Double :)

Jag hade tänkt att skaffa en Furet Tower men jag ville först höra om den är bra :)

Teuthis
1

"Kollopojkarna" bor i en Jenny och flickorna i en voljär av ett märke jag inte känner till:

Voljär:

Teuthis
2

Jenny:

blondiie
1

Här kommer en bild på min bur, som jag har till min hona, på måndag blir det en ny :) (ledsen för dålig mobilbild)

Charlott_
0

#58 Är hon ensam råtta? :/

blondiie
0

#59 Japp, hon ha bott ensam hela livet utom när hon hade en kull. Men letar efter två honor så får vi se om hon acceptera dom. Annars får hon vara ensam tant-råtta :)

JoySurrender
2

Försökte lägga in en bild här ovanför, på våra hanars bur. Än så länge bor det två hanar där, våra gosnosar Lucifer och Frank, men förhoppningsvis flyttar det in två småpojkar snart.

I den här buren bor vår honflock på fem; gammelråttan Elsa, zooråttorna Monster, Russin och Estrella samt omplacerade pussråttan Hallonpaj. Buren har plats för åtta råttor, men vi planerar inte att skaffa fler honor förrän nästa år.

Vi tycker det är praktiskt med hjul på burarna, så vi kan ställa råttorna där vi är, och på nätterna rulla in dem i ett rum där vi kan stänga ute katterna.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

JoySurrender
1

Provar att lägga in en ny bild på hanflockens bur. Den rymmer fyra råttor men just nu bor det två hanar där.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

123fyra
0

Här bor mina tre råttisar :3 Mörk bild kanske.. ser inte riktigt på mobilen.

Teuthis
0

#65 Det är ju en likadan som jag har, vet du märket?

Ratlover4-ever
0

Har tyvärr ingen bild men mina rått-töser bor i ett rum :) Där jag har skaffat massa hyllplan och annat skojj :)

[Sara FE]
1

Mina sex flickor bor i en Royal Suite Double. Övervåningen:

[Sara FE]
2

Bottenvåningen:

Nusan
0

Vilka fina burar!

Jag har dock en fråga: Kan det bli för mycket inredning med alla hyllor, hängmattor och hus? Eller tycker råttorna om att det är "trångt" i buren?

Om jag tex jämför #6, #24 och #34, då gillar jag mest #34 pga av att den buren är "renare".

Jag håller på att planerar bur och inredning för att, förhoppingsvis, om några veckor får vi hem små råttisar. Så jag behöver en masa tips och bilder på burar med inredning.

/Nusan

Cederin
0

Har ingen bra bild att lägga upp nu då det är fattigt med inredning (har inte längre någon symaskin, ska köpa snart tänkte jag) men har gjort en planering på hur det ska bli snart!

Ska lägga till en våning i plexiglas + borrismatta istället för mitt lilla skärbräds-hyllplan, och sy ett helt nytt set med grejer till buren. Kanske 2 i olika färger så det blir omväxling mellan tvättarna.

Ritningen på buren är proportionsenlig!

Medarbetare på Naglar och Hår

DuBetMig
0

Hanarnas bur
2 jennyburar på varandra.
Ca 145x50x80 cm

• Egensydda hängmattor
  • Ferplast hyllplan
  • Sputnik
  • Hängbro i trä
  • Ferplast rör, genomskinligt
  • Duschhyllor från IKEA (ur sortiment, hittade på loppis)
  • Toalådorna från IKEA
  • Borrismattor som bottenmaterial + på hyllplan, från IKEA
  • KUSINER förvaringskorg från IKEA
  • Korg från IKEA

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

DuBetMig
1

Honornas bur
FOP lagos voljär
Ca 130x50x60 cm

• Egensydda hängmattor
  • Ferplast hyllplan
  • Hus
  • Ferplast rör, biege
  • KUSINER förvaringskorg från IKEA
  • Random Hylla
  • Toalåda från IKEA
  • Borrismattor som bottenmaterial från IKEA

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Susanna_w
2

Hittade en bild på min gamla bur, som jag saknar en hel del ;) Men den tog lite för mycket plats =) Men rolig och populär var den =)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[1UpShroomish]
1

Såhär bor mina små fluffrumpor när jag är och hälsar på hos pojkvännen :)

silverorm
1

Flickornas till vänster och pojkarnas till höger (längst till höger bor natalerna i de mindre burarna)

Miss_Burton
0

#75 Wow!

[nadvard]
0

Väldigt inspirerande tråd, med fantastiska burar! :D

CamillaS
0

#72 Och min gamla bur. ;D
Saknar den jag med, den var stor och bra. ^^

Animalluver
0

ååh vad fina alla burar är :)

Juliastrom
0

Såhär bor mina töser just nu =) De fula träplankorna ska bort och dit med något mindre och snyggare plus mer saker i buren när ekonomin tillåter =)

Det är en voljär som är 165cm hög vet inte riktigt resten av måtten xD

Sashhi
0

Mina två pojkar bor i en Ricco Freddybur med en hängmatta, två rampar/två hyllplan, toalåda och hus. Eftersom att de är ganska nyinflyttade har de inte ås mycket pinaler i buren än. Kna ta en bild senare.

Not your mom, not your milk.

Susanna_w
0

Lite dålig bild då det är mörkt som attans här men man ser ju ungefär hur dom bor =)

Vet inte vad det är för bur, Köpt av CamillaS här på RiF. 

• 2 Hyllplan ferplast
  • 2 rör ferplast
  • En ampell (En utekruka som hänger)
  • En Kruka (Som är en hink)
  • Ett hus (Köpt i Arninge på Zookompaniet)
  • En hörn badrumshylla (Köpt på ÖoB)
  • Sittpinnar för fåglar (Så dom kan ta sig till det olika sakerna utan att behöva klättra i gallret. Zookompaniet)
  • Borrismattor som underlag (IKEA)
  • En dubbelvikt Kökshanduk (Blir som tunnlar)
  • En vanlig hörntoalett (Zookompaniet)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Zakaraa
3

Jag städade precis buren och fotade :P
Saknas dock en hängmatta på bilden i taket som kom till efteråt.
Mellanplanet är bortplockat så det är en enda stor bur :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Kalli
6

Min bur då, är en Ferplast Duetto den stora och den mindre är av okänd märke.

Där finns bl.a.:

Ferplast rör

Byggrör

Ferplast hyllor

Lock från Ikea som tjänstgör som hyllor

Plasthus (undrar om de inte också är Ferplast, är osäker)

Låda från Ikea som tjänstgör som hus

Badrumshyllor

Blomlåda

Cykelkort (liten)

Ett plastakvarium som brukar vara fyllt med grävmaterial

Kusiner förvaringskorg

Samt några slags fågelbad man kan hänga på utsidan

Just nu bor där bara 2 töser men förhoppningvis blir det snart 4.

[Nelley]
0

Oj din bur va stor för bara två:0 (vet att jag är lite sen, ett år men men) vart har du köpt rören? eller vart har alla köpt sina rör:)

Tacksam för svar:)

Kalli
0

#85: Nu har flocken vuxit till 6 töser (och förhoppningsvis snart 2 pojkar) så det behövs. :)

Jag har tyvärr köpt alla rören privat, de har följt med burar m.m. men det är Ferplast illerrör om du vill googla.

BellaLjungberg
0

Tjejernas bur. Jag är så grymt fantasilös!

Skogsmongot
1

Här är min Ferplast-voljär som jag köpt begagnat :) I den bor 3 råttherrar, 2 på övervåningen och en ensam på nedervåningen (dominasproblem). Jag har alltså lyft upp plastbotten och delat av buren helt. I buren har jag just nu: Borrismattor på bottnarna och hyllplan Alflis i toalådorna Hyllplan, Samla-lock från Ikea Massa Kusiner-korgar från Ikea, alla här älskar dom! :D Variera-lådor från Ikea som toaletter Kartonghus Egensydda hängmattor och en tygtunnel Näcken-handdukar från Ikea som hängmattor och bomaterial 2st Sputnikar Matskålar i plast köpta på djuraffär Plastkorg från Coop Pusselhus i plast Jag tycker om när buren är full med saker :)

Emmieline
0

min bur till mina tillkommande råttor, dock ej färdig intredd

Dramatik
1

Så här ser mina 4 grabbars nuvarande bur ut. Buren är köpt på Arken, och jag har för mig den heter Fredrik.

I den finns:

Borrismattor på botten och hyllplan

2 st toaletter med ej klumpbildande kattsand i

2 gallerhyllor

1 gallerstege

1 ferplasthylla

2 trähus som jag målat

1 plasthus

1 Hammock (från fleecedreams)

2 hängmattor (från fleecedreams)

1 plastpåsehållare från IKEA

1 vattenflaska

1 matskål

1 hörngallerkorg

x antal fleecebitar

Anothername
1

Här bor Dante och Phoenix, snart även lilla Grim som strax ska flytta hit!

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

[Wildfire]
1

#90 Åhh jag gick in här av en slump och blev väldigt glad när jag såg din bild, tyckte att grejerna var bekanta! 😃😉 Jättekul att se grejerna upphängda också! O hammocken ser jättebra ut!

Btw, det är jag Lisette, ifrån Fleecedreams! ^^ "Wildfire" är mitt kommande uppfödarnamn, brukar hänga härinne på Rif för att stilla mitt råttsug jag har haha! Januari eller början av Februari 2014 så blir det råttor för min del, som man längtar!

AliciaRing
0

#4 vad är det för något i vatten flaskan??

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3

AliciaRing
0

Så här bor mina två killar Stig och Elvis. Vill gärna ha mer grejer i den men kan aldrig komma på något som ser både roligt men ändå fint ut. Hängmattor det har jag redan rör oxå…. :/ Någon som vill slänga in lite TIPS? :) Har hjärn släpp!! :///

EmelieSaraViola
1

Här bor mina två killar. Mer inredning inhandlas nu när jag får min lön. Ska bli så härligt att få lite mer i buren :) 

Plus att jag nu lagt fleece på hyllplan och i botten. Här hade inte killarna kommit hem ännu :)

AliciaRing
0

#1 gillar färgen på sputnikarna! :)

Pladask
0

Putt

[hejhejhej!]
0

Puff?

larssonnadja
2

Så här bor mina 2 pojkar :) (bryr mig inte om att de har rosa fast det är pojkar)

Harley och CharlieHjärta

larssonnadja
1

Här kom en lite bättre bild :)

Harley och CharlieHjärta

larssonnadja
0

Som blev på sidan 😕

Harley och CharlieHjärta

H4mm4r3
0

#101 Man kan klicka på bilden så blir den "normal" :)

Råttor

Bandy

Giffare och "ägare" till 2 tjocka råttor

ChrisO
2

hej.

hoppas inte det gör något om man hänger på tråden. hade tänkt skaffa råttor inom en snar framtid och såg i tråden att det är en del som har denna voljären. hur tycker ni kvalitén är? :)

Minoth
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Här bor mina tre tjejer :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Zakaraa
0

#104, har du fäst hängmattan i sputniken eller är det en optisk illusion? :P

Minoth
0

#105 haha nä de är en illusion som byggs på ännu mer av råttsvansen som hänger ut haha ;) Hängmattan i mitten sitter fast på gallret på varsin sida
däremot har jag haft hängmattor som jag fäste i sputniken en gång innan.

Zakaraa
0

#106 haha lol på mig själv, svansen var en upphängningskrok för mig 😂
Hur funkade det att fästa i sputniken?

Minoth
0

#107 haha de ser ut som de nu när jag tittar på de igen

Jag hängde kroken från kanten av sputniken när jag hängde fast i den, och sen på gallret. Får ta en bild någon gång :) De va mest för att jag ville ha ett litet plan under sputniken precis.

Zakaraa
0

#108 Ja, jag vill själv också ha en yta under sputniken men har aldrig tänkt på att hänga ena delen i sputniken! :P

mmillann
0

Puttar upp denna lite. Här är min savic royal suite 95 double.

Mellux
3

Min RSD där grabbarna bor och Furet XL som är flickornas bur :)

Nalle_1981
1

Här är vår bur till våra framtida familjemedlemmar. Hoppas vi hittar dem snart. 😊

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer