Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 674 ggr
Nikuapp
0

Fem råttor (hanar)

Med tårar i ögonen och nålar i hjärtat så måste jag tyvärr hitta ett nytt hem till mina fem underbara killar. Anledningen till att jag måste hitta ett nytt hem till dom är för att min mamma har problem med att andas. När jag först skaffad mina bebisar så hade mamma inga problem med andningen men med tiden så blev det bara värre och värre… Jag vill inte omplacera mina bebisar men det har nu blivit så allvarligt med mammas andning att jag är tvungen att omplacera dom… Hon kan inte sova på nätterna och måste ta astma medicin minst 16 gånger om dagen.. Jag har försökt allt, jag städar deras bur varje dag, jag har en luft renare, jag storstädar rummet två gånger om veckan och lite varje dag men ändå så har inte mammas andning förbättras… Jag vill att mina bebisar ska komma till ett hem vart dom bara får det bästa och blir behandlade som diamanterna dom är. Du ska kunna låta dom springa utanför buren flera timmar om dagen, du ska kunna ge dom veterinär vård vid tecken på sjukdom eller om dom blir skadade, jag vill att dom ska få färska frukter och grönsaker varje dag och kokt ägg eller tillagat kyckling tre gånger om veckan eftersom att dom är vana vid det. Du ska aldrig låta deras bur vara smutsig och dom ska INTE ha nån liten bur utan en stor bur med mycket hängmattor, tugg leksaker, gömställen, mm.. Du ska kunna ha dom tills dagen dom lämnar den här världen, du ska absolut inte sälja dom vidare och jag vill ha kontakt med dig och du får gärna skicka bilder. Jag vill inte att du ska bara bryta kontakten, jag har nämligen hört att sånt har hänt, att ägaren omplacerar djuret och köparen bara bryter kontakten och kan inte nås på nått sätt. Det här kanske låter som mycket och tjatigt men jag vill bara att dom kommer till ett hem vart dom bara får det bästa. Jag säljer inte dom till nån underårig, du måste vara vuxen med ett fast jobb så att jag vet att du kan säkert ge dom det bästa, och betala veterinärvård om det behövs, mat till dom, osv.. Om jag inte gjorde det klart så SÄLJS DOM INTE SOM MAT.

Nikuapp
0

Lokiel • födelsedatum: Vet inte exakt men han är lite över 2 år. • färg, teckning o hårlag: Roan husky, standard • kön: Hane • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): okänt • faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt • moderns namn, födelsedatum, vikt: okänt • Anledning till omplacering: Allergi • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Lokiel accepterar alla råttor,han älskar att sova och mysa, han älskar även att rida på axeln och vara med på allting. Han brukar sova mesta av dagen men på natten så leker han med sina vänner! • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 2000 för hans vänner, bur och tillbehör. Ej registrerad. • ort där råttan/råttorna finns: Stockholm, Botkyrka.

Nikuapp
0

Altair • födelsedatum: 20 Juli 2015. • färg, teckning o hårlag: Svart hooded, standard • kön: Hane • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 97 gram. • faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt • moderns namn, födelsedatum, vikt: okänt • Anledning till omplacering: Allergi • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Pigg, aktiv, älskar att leka med sina vänner, pussgurka, älskar människor, funkar utmärkt i flock, älskar att springa fritt i rummet, godismonster. • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 2000 för hans vänner, bur och tillbehör. Ej registrerad. • ort där råttan/råttorna finns: Stockholm, Botkyrka.

Nikuapp
0

Sans • födelsedatum: 27 September 2015. • färg, teckning o hårlag: Husky, standard • kön: Hane • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): kommer inte ihåg. • faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt • moderns namn, födelsedatum, vikt: okänt • Anledning till omplacering: Allergi • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Lite blyg, känslig för höga ljud och snabba rörelser, aktiv, pigg, gillar att springa fritt och leka med sina vänner, funkar utmärkt i flock, älskar godis och att brottas med Teddy! • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 2000 för hans vänner, bur och tillbehör. Ej registrerad. • ort där råttan/råttorna finns: Stockholm, Botkyrka.

Nikuapp
0

Iyad • födelsedatum: 20 Juli 2015. • färg, teckning o hårlag: Brun hooded, standard • kön: Hane • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): kommer ej ihåg. • faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt • moderns namn, födelsedatum, vikt: okänt • Anledning till omplacering: Allergi • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Lite blyg, gillar inte riktigt att vara i famnen utan vill helst springa runt och göra sin sak, pigg aktiv, han är också känslig för höga ljud och snabba rörelser. • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 2000 för hans vänner, bur och tillbehör. Ej registrerad. • ort där råttan/råttorna finns: Stockholm, Botkyrka.

Nikuapp
0

Teddy • födelsedatum: 5 Oktober • färg, teckning o hårlag: Svart ambk, standard. • kön: Hane • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): okänt • faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt • moderns namn, födelsedatum, vikt: okänt • Anledning till omplacering: Allergi • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Han är bossen men funkar bra i flock, pigg, gillar att pussas, pigg, aktiv, gillar att springa runt i rummet, älskar att klättra och gå på sina egna äventyr i rummet. • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 2000 för hans vänner, bur och tillbehör. Ej registrerad. • ort där råttan/råttorna finns: Stockholm, Botkyrka.

Nikuapp
0

Du kan kontakta mig på Nikuapp@outlook.com eller 0700923872.

mmillann
1

Jag skulle nog dra ner lite på kraven om jag vore du för lättare få en som vill ta hand om dem. Det är jättebra att du har vissa krav, men en person som är arbetslös och spar pengar åt dem kan lika väl ge vet-vård som en med arbete. Sen kanske inte alla har möjlighet att ge dem olika frukter och grönsaker Varje dag, De lever ju mest på säd ändå. Sen kanske nån inte vill städa rent buren varje dag, de mår inte dåligt av att ha några bajskluttar liggandes några dagar.

Hoppas du får napp, menade i all vänlighet att det kan bli svårt att hitta nån som går med på alla krav.

tötenöten
0

Jo, precis. Vissa av kraven du har är nästan skadliga för råttorna. Hoppas du hittar ett bra hem åt de dock, lycka till!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Nikuapp
1

#7 jag förstår, så länge man kan ge dom det dom behöver och dom har det bra så är jag glad (: #8 Hur är vissa av kraven skadliga?

tötenöten
1

Att städa för ofta är väldigt stressande och proteinhalten du ger de är alldeles för högt. Annars är det bra att ha krav på köparen :)

mmillann
0

Proteinhalten behöver inte vara för hög om man ger små bitar varje gång. Men jag ger ändå sällan animaliskt, kanske 1 gång i månaden. Till växande är det bra med lagom mycket protein och då funkar 3 ggr/v bra 🙂

Nikuapp
0

#10 Jag stressar inte dom. Dom springer runt i mitt rum när jag snabbt tar bort gamla grönsaker, tömmer deras toa, osv. Det är ingenting som stressar dom. Och dom får bara små bitar ägg eller kyckling, inga stora bitar.

tötenöten
0

#12 Bra, viktigt att klargöra det för eventuella köpare då :)