Gallerbotten i bur
Har köpt en ny bur åt råttorna (vart inte towern :() Men, denna har galler botten. Är det någon mer här som har det? Och hur brukar ni göra? För jag vill använda bottenströt jag har så kan man ge fan i att sätta dit gallret och bara använda den utdragbara luckan eller kommer dom smita?

Hur högt är det mellan plast och galler? Beroende på vilket strö du har kan du nog fylla på så att gallret försvinner. Eventuellt lägga en vaxduk eller fleece över gallret först🙂

Jag hade nog tagit bort gallret och satt fast lådan så de inte kan öppna den.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det beror ju helt på vad det blir för avstånd när du plockat bort gallret.
Gallret ska bort i alla fall men frågan om de kan rymma är svår att svara på utan den informationen.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
(Kan inte råttor men kaniner ska inte heller ha gallerbotten och vi har haft en sån bur så jag tipsar om vad vi gjorde).
Vår nödbur för kaninerna är en gammal bur med gallerbotten (det var ju lagligt förr), vi har löst det så att vi lagt in en platta på gallret, då fick vi riktigt golv helt plötsligt men eftersom det fanns springor vid kanterna där kiss, regn m.m kunde rinna ur så blev det inte lika blött i den buren som det annars kan bli.
Kanske kan du göra något liknande i din bur?
l'm back
I L80 nämns det att de inte ska gå direkt på gallerbotten så det får fixas på något vis :)
"7 § Kaniner och gnagare får inte hållas på nätgolv. Detta gäller dock inte då djuren hålls i betesburar eller andra utrymmen med direkt kontakt med marken. "
Tips: ta ut gallret, täck med bottenströ, ha fleece, matta eller liknande!
Tänk på att denna buren inte har vidare stor bottenyta & är laglig för 5 eller 6,
har jag för mig. Testa gärna måtten i burräknaren. 🙂
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 
Det är denna http://www.findings.se/index.php?id_product=170&controller=product&id_lang=2 Har ingen aning om hur hög bottenplattan är står ej men efter den finns det ju inga väggar kvar eller hur man ska säga. Har bara två råttor och kommer högst skaffa en till :) Tack för alla svar blir nog att sätta fast botten plattan på något sätt men fortsätt gärna med tips
Går det inte att lägga bottenplattan på gallret? :)
Borrismattor pågallret funkar. Blir som en hel botten :)
Men är det en metall-underdel? I så fall är det stor chans att det funkar att bara ta bort gallret. Annars kan du ju göra en fuling och fästa putsnät över springan som blir.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Ganska säker på att det är en sån bur jag hade. Gallret går då att ta bort utan att det blir någon stor rymnigsrisk :)
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Okej tack för svar får se när den kommer hoppas att det går med den utdrabara botten enkelt att rengöra isåfall