Klottertråd nr 1
Ser att det är populärt med klottertrådar. Prata om allt mellan himmel och jord. Vad ni gjort idag. Nått av era andra djur hittat på. Bara gnälla lite allmänt eller skryta lite.
Ende ni behöver göra är att tänka på tonen 😎…
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Såg ett inlägg på fb gruppen. Hundvärldens baksida att aud stokman. Kända hund/djurplågaren har avlidit. Nån som vet mer om det?
Inte hört någon om att hon skulle ha avlidit, däremot hört om hennes framfart med djur. Usch och fy om det är sant
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Finns det några djur människor som är aktiva my story:are på snapchat? Älskar att kolla story men har allt för få folk som lägger ut på sina rats, själv får jag en del klagomål för att det mesta på min story innehåller bilder och videos på mina små och alla gillar ju inte råttor.. Någon utav er man skulle kunna få följa kanske? :)
Jag älskar också stories, dock har jag inga råttor så mina stories är lite tråkigare, jag åker rutschkanor på lekland typ. Det är min fritid det.
Med vänliga hälsningar, Apportbocken
Hoppas du får en härlig dag! 😃
Stressad inför NP
i svenska imorn
A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare
#5 Samma här…
Hälsningar Moa =)
#3 Är inte aktiv själv, men följer gärna nån som är :)
Ni kan ju alltid följa min story, heter annawahlgren :)
Är det någon annan som blir lite sur över negativa kommentarer?
Tex, om nån visar en nakenråtta så spyr alla negativa kommentarer om dem, hur sjuka dom kan vara, etc. Är det ingen som har lite insikt att även om råttan kan ha dom problemen så är den ändå lika värdefull som annars för ägaren? det är deras ögonsten. Det är precis lika illa som när nån kommer och väller galla över en person med en 'vanlig' råtta, det gör lika ont ändå.
- surar -
#9 Jag hade två nakenråttor, kan inte säga att jag kände att nån spydde negativa kommentarer mot mig för det. Däremot de som avsiktligt skaffar/söker nakenråttor kan jag tycka att man ska informera om allt detta för.
De betydde precis lika mycket för mig som mina håriga råttor, men att nån söker nakenråttor och på sätt skapar en efterfrågan får mig att må lite dåligt.
vet att jag sett om nakenråttor en hel del, kan varit bara en diskussion som skulle handla om motivet på en bild men istället blev ett hopkok av bråk. Tog bara nakenråtta som exempel, blir lika jobbigt när det kommer till att folk äger orm, och folk känner sig manade att berätta hur äckliga dom är. Om man inte gillar det kan man ju avstå från att titta eller skriva? har ju inget med att informera osv, utan bara att berätta hur viktig ens åsikt är samt att minimera den andre personen.
tex, jag avskyr kaniner - men jag går inte och skriver på en kaninälskares bilder hur dumma och onödiga dom skulle vara. För jag vet, att dom älskar sitt djur minst lika mycket som jag tex älskar mina råttor.
Ne gnäll ni lite om nakenråttor. Bara inte tråden blir till en lång diskussion om det ;-)
Tvättade min gråa råtta för första gången han stank bajs mer en söt råtta. Mer ynkligt pipande får man leta efter stackarn, kommer aldrig våga bada han igen tyckte så synd om honom.
Min plan var inte att gnälla om nakenråttor, var mer gnäll om folk som är otrevliga om saker x3
Men naken råttor är inte samma sak som vanliga råttor? Är inte naken råttor under jorden djur eller har jag blandat ihop något nu
Hur jag än gör så får jag ont i ryggen efter att jag städat råttornas burar. Men det är dom värda. Så nu har jag småputtrat färdigt. Den ultimata buren borde nån uppfinna. Om det nu finns en ultimat bur. Min Rs xl har honråttorna redan tuggat bort plast på i hörnen hehe. Sötnosar. Annars har den varit ganska nära riktigt bra bur.
Den vandrande penisen. Så kallas dom. Blir jag portad nu för fult ord?
#19 kan inte mer än hålla med att de ser ut som det … hahaha
Okej nu är jag med, en input bara. Dom är jätte söta. Men som med alla djur så måste man tänka på deras eget bästa. Ska man verkligen avla på dåliga gener och mutationer. Nej kan jag tycka. Man kan inte bara tänka på sig själv hur söta och goa dom en är.
Idag fick jag hem mina grejer från zooplus! Köpte massor i matväg samt en foodbag i hårt tyg man kan få plats med 10 kg mat i.
Håller med dig, #9. Tycker att den svenska Forumkulturen har droppat hastigt i allmänt hyfs. Jag har sett så många trådar där något kontroversiellt läggs upp, och tre sekunder senare har tråden kollapsat under glåpord.
det man borde tänka på som upprörd internetanvändare är att om tex nakenråttan redan köpt är det inte så mycket man kan göra åt saken. Om någon däremot ställer frågan "Ska jag köpa en nakenråtta?" - fine, go ahead, avråd gärna från att köpa. Undvik att skriva med känslorna bara.
Som råttägare (i mitt fall åtminstone) händer det lätt att man blir översköljd med åsikter och uppmaningar om vad den ena och den andra ska göra med mina råttor och vilka smutsiga djur de är. Med en sådan bakgrund känns det ju som att råttägare bör ha en annan sorts förståelse/tolerans för/mot varandra.
#22 Vad är det för bag du köpt? Länk?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#22 du får skvallra on du får den att hålla sig hel. Här skulle en sådan bli uppäten av hund eller råttor haha..
#24 antar det kan vara en sådan här: http://www.zooplus.se/shop/hund/hundskalar_foderautomater/foderbehallare_andra_hjalpmedel/250190
Idag har min snälla granne fått ett ryck och tog med oss till en hundhage vi inte varit i tidigare. Eller ja vi brukar inte ens gå till hundhagar. Min ena har lite svårt med andra hundar. Men vi chansade på att det var tomt.
Lycklig bulldozer kastade sig och gled sista metern till bollen på magen. Mindre glad granne som tyckte vi kunde gå hem. Men lite flört så fick vi skjuss och jag får städa hennes lilla bil när det blir bra väder.
Jag tecknar och övar
Alltså, är det bara jag som har typ miljoner råttbilder som väntar på att sorteras? Jag har dragit ut på det väldigt länge nu, så det är ett heldagsprojekt som väntar…. 🥵
#28 kan du inte ta min hårddisk också. Orkar inte rensa. Har 1tb extern disk jag slänger vöer allt på från datorn när den tjatar om att minnet är fullt.
#29 Haha, bra där 👍
#25 ja det är en sån i nylon! :) de har inte varit intresserade ännu så hoppas de går bra, tänkt annars ha i garderoben om de börjar smaka på den.
Försöker klura ut vad de Medaljer jag saknar kräver för att jag ska få dem.. men det är för många för att jag ska orka, haha..
Vet att det för några år sedan fanns en liten "guide" men minns inte ens på vilken sida det var :c
HAHAHAHA!
Upptäckte precis en rolig funktion längst ner på webbversionens sidfot :3