Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2686 ggr
Rogerrat
0

Dålig i magen

Hej!

Min ena råtta verkar vara dålig i mage.

Hon skiter ganska ofta och det är ljusbrunt, luktar väldigt illa och är ganska mjukt.

Vad kan det bero på?

[lucke]
0

Mina får lite lös avföring om de får ägg och barnmat för ofta, dvs ganska blöt mat. Kanske beror på det?

Zolah
1

ibland kan dom bli dåliga av frukter som är laxerande, man måste tänka på att ibland kan det bli lite väl mycket för nån som är så liten.. ( gav dem vindruvor once, ajj ajj… )

Fjanten
1

Mina har aldrig haft problem med magen, dom får vindruvor ganska ofta, aldrig blivit dåliga av ägg eller barnmat heller. Men jag kanske bara har haft tur :P

Rogerrat
0

Jag gav dom ägg för 2 dagar sedan, och idag så fick dom kyckling.

Kanske beror på det?

Dock bara en utav dom som blev lös i magen.

Zolah
0

jag gav dem en vindruva var, sedan var det kört xD druvor är ju laxerande. Dina kanske är vana vid det? är ju så med alla, om man äter det ofta så försvinner besvären antar jag :)

Fjanten
0

Kanske beror vad för sorts vindruvor det är :P Mina har aldrig varit dåliga i magen, även om dom fått prova nya saker.

hus-musen
0

Troligtvis nån mat som hon fått, eller så kanske stress eller sjukdom. Visar hon några symtom som trött, hängig eller liknande?

Råttor har olika känsliga magar, de flesta av mina kan äta allt, men en har svårt för curry.

Qui dormit, non peccat

Modus Operandi
1

Jag har nu märkt i ca 2 dagar att någon av mina grabbar är lös i magen dvs. avföringen är inte fast. Vad kan de bero på? Lät de ha fri tillgång till ett helt päron att gnaga på i buren. Kan det vara boven i dramat?

Zolah
1

jag personligen kan bli riktigt lös i magen av päron