Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 595 ggr
Hallengren
0

ge råttor råa lingon

hejsan

jag har fått 2 påsar med råa lingon, så jag undrar om man kan ge råttor råa lingon??

tack i för hand

komigentammie
0

Lingon är väl bär, alltså färska bär - inte råa? :) 
Vad jag vet går det bra.

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Hallengren
0

jo, är ju det.. :P 

haka upp mig väl på rå röda lingon. :P hehe

men är det okey att ge dom "färska" lingon?

komigentammie
0

Varför skulle det inte vara ok?

Det mesta som vi äter är okej för råttor med. :)

Hallengren
0

okey.. :) 

tänkte mest dubbel kolla.. :)

komigentammie
0

Såklart jättebra! Tänkte bara om någon sagt något om lingon på annat håll som gjorde dig osäker :)

Zolah
1

man kan ju kolla upp om lingon gör något med magen, tex blåbär är ju bra om man är lös i magen och bör då kansk eint eges för mycket av? om ni fattar hur jag tänker xP

komigentammie
0

#6, sant.. Jag vet inget personligen om att lingon skulle uppröra magen eller så men bra tänkt :)

Hallengren
0

var lite det spåret jag var inne på, om deras små mager skulle ge uppror eller nått,, så tänkte fråga först innan man ger ju.. 

vill ju inte att dom ska bli dåliga ju.

zickan
1

Kan inte mycket om lingon. Aldrig tänkt på det som nått att ge råttorna då jag själv inte tycker det är så gott. Men mins jag inte fel går det köpa torkade lingon i lösvikt till smådjur? 

Ende jag kan tänka mig att man bör akta lite är det som varnats om ett tag nu på hallon, lingon, blåbär mm. Mask, dvärgbandmask och liknande. 

Angående om det är bra för något som blåbär. Så hittade jag denna. Nu inte om råttor med i bilden. Men otroligt intressant http://wellnox.se/diabetes2
Råttor kan ju också drabbas av diabetes. Undra om de kanske kan må bättre av lingon?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.