(S) Furet tower i Uppsala
Säljer min Furet Tower från Ferplast i befintligt skick. Ingår 3 hyllplan, 2 ramper samt ett långt rör. Vidare har den tre öppningar en taköppning och en per våningsplan. Avståndet mellan gallren är 1,4 cm. Buren är välanvänd fast bara av två råttor och inte nämnvärt mer sliten än när jag köpte den för drygt ett och ett halvt år sedan.
Plastbottnen längst ner är söndergnagd i kanterna. Detta var åtgärdat när jag fick buren och har hållit utmärkt utan något ytterligare slitage från mina råttor. Även vissa kanter är ganska nötta men inget som påverkar funktionen. Jag har även köpt skruv, brickor och mutter till hyllplanen då alla inte hade kompletta fästen. Gallren är lite slitna/gnagda på några ställen och skulle eventuellt behöva ett nytt färglager vilket jag skulle kunna åtgärda mot betalning.
Buren har också blivit enkelt rengjord men skulle rekommendera en grovrengöring precis som jag själv fick göra när jag köpte den. Även detta kan jag ordna men mot betalning.
Den är demonterad för enkel transport. Jag har haft den uppsatt med våningarna bredvid varandra den senaste tiden som en extra bred bur med måtten 161x80x75 cm men satte ihop den i ursprungligt två våningsskick i veckan och den fungerade alldeles utmärkt.
Se bilder på hur den har varit monterad senaste tiden och hur den är i ursprungligt skick.
Jag tror att buren kan vara en riktigt bra bur om du vill börja med råttor och vill ge dem volym och yta att röra sig på samt ha många olika möjligheter att inreda buren på.
Vid snabb affär får ni buren för 500 kr om ni hämtar upp den själva.
Jag kan som sagt tänka mig att ordna vissa saker men helst säljer jag till någon som ordnar sådant själv.
/Sofia
Skicka inte PM utan smsa eller maila.
sofia.naeslund@gmail.com
076-106 59 95
Wow, vilket kap. Hade jag bara bott närmare så :)
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Buren är nu såld