veterinär besök avklarat (priser)
Då var jag hos veterinären (blå stjärnan)på en akuttid med tjejerna igår eftersom de var så snoriga och nysiga.. de fick stanna över natten för att få intravenöst dropp 4ml, 0,4ml Beviplex injektion, 0,05ml Baytril injektion och 0,7ml Baytril oralt totalt per råtta..
Nu är de hemma igen och ska vila upp sig från övreluftvägsinfektion. Pancra har precis avslutat sin nys attack och kväll ska vi se hur det går med att försöka få i dom lite baytril…0,05ml två gånger om dagen ska väl inte vara så svårt..eller?
Totalt gick det på 1523kr.. en hel del med andra ord.. hoppas det hjälper bara, då är det ju helt klart värt det!! det som kostade var 292:- x2 för "hotell avgift" och 516:- för undersökning (debiterade bara för en råtta) 110:- för Baytril och 4,50:-x2 för sprutor..
tänkte att det kunde vara intressant för vissa med lite prisexempel..

Åh små stackare.. Hoppas de kryar på sig snart. Hur mycket fick du i ersättning från veterinärvårdsförsäkringen?

jag har inte haft dem så länge och läste tråden om försäkring och tyckte att det behövs nog inte.. men nu hade det nog varit skönt.. då hade jag fått 800.. men men.. så är det.ingening att gräma sig över, det viktigaste är att de blir friska.. hoppas verkligen att det hjälper!!
Ger du dem Baytril oralt eller? Det kan ju tyvärr vara lite svårt för det smakar tydligen väldigt illa… (har en hemsk eftersmak)

japp.. tyvärr får de det oralt.. jag märker på dem hur illa det smakar. brukar ge dem majs som de älskar direkt efter iaf..
är lite orolig för den minsta och sjukaste är väldigt hängig och nys-hostig.. har baytril en bra verkan även om det inte är en mild luftvägsinflammation? någon som vet?
det är ju precis i början av kuren men man är ändå orolig såklart!