har en fundering :)
hejhej
jag har praoat på djurmagazinet i en vecka snart, dom har två råtthanar som en kund har kommit tillbaka med, blev fäst diräkt i dom.
jag har alltid vela ha råtta, jag vet va de innebär och allt, men aldrig blivit av att skaffa mej råttor.
en av personalen undrar om jag vill ha dom.
men nu kommer de jag har ingen bur, vill ha en smidig bur inte för stor inte förliten såklart. kan man bygga sj ?? eller ska jag köpa en
jag har ej bestämt mej än vill bara susa omkring och kolla först, är inte alls säker på vad jag vill.
men skulle vilja veta de där om burarna
//lotta
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Vad roligt att du är intresserad av tamråttor!
Du kan läsa massvis om dom här och på råttforumet. (kan inte länken)
Ja du kan söka på "bur" så kommer det upp inlägg där folk visar upp sina burar och ger råd och tips till att bygga burar.
Jag har själv nyss byggt en bur och fått förslag på hur jag kan förbättra den. Tänk på att den inte ska vara för liten och vara hög (höjden är det viktigaste). Sen får du bestämma själv om du vill göra ett hemmabygge eller köpa gallerbur/voljär.
Lycka till!
:) mm har du nå bild på din bur ??
ja jag har alltid varit intresserad men jag har många nadr adjur också ^^
Voljär e klart att föredra. Roliga o inreda o råttorna älskar den, möjligeterna e oändliga. Tyvär så kostar de en hel del..
#3 aha mm de e ju de kosnaden :P
Här är r8forumet :) Välkommen dit!
Här är min bur:
http://i236.photobucket.com/albums/ff109/sareri/S6301404.jpg
http://i236.photobucket.com/albums/ff109/sareri/S6301357.jpg
Det som fattas är att lacka hela buren och sen så ska jag sätta in ett nät/galler istället för glaset i dörrarna.
Det var faktist inte så jätte dyrt att bygga buren. Nu är det bara lacken och nätet som kommer att kosta, sen är den klar!
åå va fina burar :) man kan ju göra om en garderob ju :)
jag kom fram till att jag ska vänta ett tag för jag måste tänka på att jag ska ju flytta när jag börjar gymnasiet.
men kul med alla burar och tack för alla tips ;)