Råttor iFokus

Råttor

Etikett: agility-aktivering
Läst 1410 ggr
hampusrylander
1

Roliga lekar/aktivering utanför bur?

Har ni några tips på roliga och uppskattade lekar och aktivering ni brukar göra med era råttor utanför buren? :)

Sham's Rats

R4ttus
3

Att jaga en kattvippa med fjädrar är väldigt uppskattat bland några av mina råttor :)

Lägger ibland en hög med bomaterial, t.ex. toalettpapper någonstans på golvet. Speciellt en av dom som är väldigt händig av sig får väldigt bråttom att släpa hem alltihop till buren. Brukar även gå att starta den leken, när råttan får en bit och sen kutar tillbaka för mer och mer :) Behöver inte alltid vara godis man ger :D Toapapper, tidningsremsor eller tygbitar har alla gått bra.

Köpte ett billigt plockepinn spel och ställde ner trälådan på golvet. Lät den stå där bra länge, men tillslut kom en av dom äntligen på att gnaga sönder locket. Ville se om de försökte själva först innan jag öppnade den åt dom :P Efter det släpade alla råttorna omkring på plockepinnpinnar… Lätta att bära och roliga att gnaga på. Hittar fortfarande rester efter de pinnarna lite här och var, så det var tydligen väldigt roligt och kommer att göras om 😂

Först en bild på själva slakten av lådan, och sen hur den börjar tömmas …

pimpimpuff
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar ha en pinne och binda fast ett snöre och knyter fast en mat bit! Det funkar allafall för mig!😄😝