Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 511 ggr
ParaKiss
0

Djur söker nya hem

Olika djur söker nya hem:

Alla dessa djur söker efter nya och kärleksfulla hem. Som är livslånga och där de får bra hantering och god omvårdnad. Inga utav dessa djur ska gå som avels djur eller mat åt andra djur. Endast för sällskap och kanske till någon annan liten rolig aktivitet. Huvudsaken att de får kärlek och god omvårdnad. Ett hem där de kan stanna resten utav sina liv. Dom vill även kunna springa lös rätt så ofta, de flesta av dessa djur är van vid det! Dom vill inte bara sitta i buren hela tiden. Och de vill även ha en del uppmärksamhet till sig. =) Dom är även van vid katter. Då ex marsvinen springer lös tillsammans med katterna.
Djuren finns i Bollnäs. Men kan transporteras till Söderhamn för en liten peng.
Priserna går att diskutera. Och en liten foderpåse kan även följa med. Ev. om det skulle finnas saker som är deras kan också följa med. Hör gärna av dig om intresse finns. Endast seriösa svar! Min e-mail/MSN: Anniiie86a@hotmail.com Hemsida: www.freewebs.com/anniesdjur Bilder finns att mejlas!
Djuren i omplaceringshemmet

3 st. marsvin…
Ingen av dem ska gå som sällskap åt kanin. Och krav på marsvins kompis är det.

* Rocky - Han är en långhårig blandras hane. Går inte bra ihop med andra hanar. Ev. kan han gå ihop med en eller flera bäbisar utav samma kön. Annars går han endast tillsammans med Zorro. Och som han helst vill flytta tillsammans med. Men även Rocky kan små tjafsa med Zorro lite ibland. Så de kan även omplaceras var för sig. Större bur är ju krav då. Så dem inte går upp på varandra. Men bur kompis är ändå ett krav. Och tycker att man ska prova med en liten unge. Ev. kan han gå som granne med någon/några marsvin med. Men vill helst undvika det. Eftersom marsvin är än då flockdjur. Annars är Rocky en go kille. Han är lugn i famnen och nyfiken utav sig men lite skygg (men är nog inga problem att få bort det!). Men han kommer gärna fram i buren och så. Så att så skygg är han inte. Han är väldigt snygg och söt! Han är född 2004 i oktober. Dag vet jag inte. Rocky och Zorro kom in tillsammans till mitt djurhem. Han ser ut som att kunna ha peruan i sig.

* Zorro - Zorro är en väldigt söt och fin långhårig blandras hane. Han är även rätt så tam. Kommer fram i bur och på golvet. Springer inte ifrån. Och lugn är han. Verkar gå bra ihop med de flesta marsvins hanar då han är rätt så underlägsen. Alla fall som han har visat tillsammans med de andra hanarna. Men vill ändå helst flytta tillsammans med sin bur kompis Rocky. Och som han även kom tillsammans med in till mitt djurhem. Men då Rocky kan små tjafsa med Zorro ibland så kan dom även omplacera en och en. Men bur kompis är ändå ett krav.   Jag vet inte om dem båda är syskon eller inte. Men även Zorro är född 2004 i oktober. Dag vet jag inte heller. Han ser ut att ha sheltie i sig.

* Frodo - Går inte bra med äldre hanar. Men verkar gå någorlunda bra ihop med Zorro när de har umgåtts lite. Men funkar nog bäst med en eller flera bäbis marsvins pojkar. Men marsvins kompis vill han ha. Det märks =). Han är otroligt tam. Kommer fram och så. Men han tycker inte om att man lyfter och håller i honom. Men han brukar komma upp i knäet. Speciellt om det gäller någon gotta! För att han är extremt en godisgris. Älskar att gotta helt enkelt. Och kan nog även göra det mesta för lite godis ;). Han är född 16 december 2006. Och är långhårig blandras. Har Sheltie i sig. Men är klippt just nu. Men är tok söt!  Är van att springa lös och hoppa ut och in i buren själv.

2 st**. Råttor
**Dessa två vill komma till ett hem tillsammans. Kanske det kan finnas en bur som kan säljas med. Men den är för liten för dem.. Så bygg på buren eller byt till en större. Dom båda brukar även få följa med ibland när jag gör ärenden. Tycker hemskt mycket om att ligga i tröjan!

* Gunnar - Är en liten hane utav naken råtta. Han är otroligt söt och varm. Och snäll är han med! Har aldrig bitit någon. Men kan vara lite små nipprig ibland. Men är ändå väldigt nyfiken och rätt så framåt utav sig. Han är även rätt så aktiv, men kan även ligga på den lata sidan ibland =). Vill flytta tillsammans med Jumbo till ett lugnt och råttkunnigt hem! Är ca 5-6 månader. Vet inte hur han är med andra hanar. Men kommer ifrån ett hem där han gick med en del hanar. Men han vill nu komma till ett lugnt hem där han och hans bur kompis Jumbo kan få en del uppmärksamhet och en massa mys till sig.

* Jumbo - Jumbo är en dubbel rexad råtta (näst intill naken) med dumbo öron. Färgen är Black Hooded? Han är ca 5-6 månader gammal. Mysig råtta som är väldigt lugn utav sig. Känns ibland som om han vore en gammal gubbe =). Snäll är han, aldrig bitit någon! Endast små nafsad då man har luktad mat. Men är nog inga problem att träna bort. Vill flytta till ett lugnt hem tillsammans med Gunnar. Där de kan leva och mysa en massa. Och få kärlek och sånt =). Och bli riktigt bortskämda! Jumbo trivs och tycker det är jätte mysigt att ligga i tröjan med. Verkligen trivs med det! =)

Lite privata djur som ev. söker efter nya hem:

Ev. mina 2 afrikanska jätte tusenfotingar, mina två marsvin och ev. 2 av katterna (huskatterna). Men har verkligen inte bestämt mig ännu utav något utav detta! Flyttas endast om det rätta hemmet dyker upp!! Men om jag bestämmer mig för något utav det så kommer jag skriva upp mera info om dom. Men jag skriver nu upp dem utifall det rätta hemmet skulle dyka upp!