Min nya stora bur!!
Hej! Igår (lördag) köpte jag nymphadoras stora bur, vilket jag är jätte nöjd med den. Enda som är lite klurigt är att fundera ut hur man skall inreda och hänga saker.. något jag har upptäckt också är att jag måste till Ikea dock ingen lust att gå där men gillar sortimentet. Just nu är det mixar färger då mina två pojkar gnagt sönder massa filtar och handdukar.. ville göra de fint men vart bara en färgmix… men jag tror fler än jag känner igen mig med gnagande och vet hur det är.. Nu har jag försökt inreda på olika sett men tagit en paus från buren och lät grabbarna hoppa in i buren för att testa inredningen och buren. Dom har sprungit omkring nosat och klättrat överallt. Sen gick dom till en favorit den gröna hyllan från Ikea och la sig ner nu ligger dom och sover så sött tillsammans. Lägger upp en bild på buren som den ser ut nu kommer nog bli lite ändringar.. fler bilder kommer senare! Har ni noga fler tips på inredning m.m. så får ni gärna lämna en kommentar.
Ser jätte mysigt ut! :D
Där har de det bra! :)
Jag har precis lagt in en extra våning (heltäckande med bara ett hål/rör ner som enda in-ut gång) i min bur och måste säga att jag är betydligt mer nöjd med det än jag trodde att jag skulle vara :) Den ger mig möjlighet att lägga tyngre saker (glas-hus, krukor etc) på fler ställen än längst ner, utan att råttorna kan välta ner dem och få dem över sig. Det har gjort att jag upplever det lättae att inreda :)
Så det är ett tips, att sätta in rtt extra golv mellan våningarna. Du har ju två stora dörrar och så :)
(mitt mellangolv är en bit putsnät som sitter med buntband tätt och i gallret. Sen har jag pinnar under det för att hålla det rakt o stabilt, och borris-mattor ovanpå så att de inte går på nätet. Funkar bra, men din bur är så stabil så det funkar säkert med en träskiva eller nåt också.)
Ser bra ut i mina ögon. Stora burar ser ju lätt lite tomma ut :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.