Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 145 ggr
tysken
0

Hur ofta gör ni rent i buren?

Hur ofta gör ni rent på råttans toa/hela buren?

Mezzzanina
0

Jag gör rent var dag.Men det skiljer sig på när råttorna är i buren och när de är i voljären.I buren så behöver jag bara byta botten matrial en gång per vecka.Men jag gör rent i matskålar och liggplatser och nya hängmattor var kväll.Men när råttorna kommer i den mycket större voljären så är det som om de måste markera (kissa) in revir.De total kissar ned hela voljären på några timmar och jag får då byta allt var kväll.Men som sagt…tror det har med revir att göra.

tysken
0

Här var det inga många svar :o

camilla85
0

Toalådan städar jag varje dag och så torkar jag hyllplan och byter papper i husen. Buren städar jag helt ca varannan vecka.

Ladyinred
0

Jag städar ungefär två gånger i veckan. Varannan gång lite slarvigt och varannan gång noga. Orkar inte rikigt när det e så långa dagar när man pluggar på annan ort. Är iväg ungefär 13 timmar varje dag…

Nemii
0

Blir det dubbelt så mycket städ när man har fyra råttor än när man har två? Är sugen på att skaffa två till, men ja vill veta först hur mycket mer pengar och tid det kommer att kräva så att jag inte står där och måste göra mig av med dom. :/

Terato
0

Antar att det inte blir så mycket svar eftersom frågan legat ute så många gånger! :)

Städar lådan en gång i veckan och torkar hyllor, byter tidningar vid behov, ungefär två ggr per vecka.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ladyinred
0

Just när de gäller hanar så tycker jag nog att det gör en hel del skillnad beroende på hur många man har. Men med honor som inte luktar lika skarpt e de ju så klart inte samma jobb med. O så antar jag att de e lite olika från person till person vilken näsa man har.

TopasPearl
0

Jag städar min bur 1ggr i veckan och städar toaletterna till dem varje dag. 1 gång i månaden eller 1 gång varannan månad tar jag med ytdesinfektionsmedel i hela buren så det verkligen är rent!