Snälla tips på uppfödare!
Bor i Örebro o har letat uppfödare länge! Struntar i utseendet. Vill bara ha friska tama individer som fått en bra start i livet som jag kan bygga vidare på. Kan absolut tänka mig att åka en bit men inte hur långt som helst. Typ 15-20 mil. Vart har ni köpt era råttor? Tips på uppfödare som inte är registrerade. Svåra att hitta osv! Vore jätte tacksam för all hjälp jag kan få!
Mina råttor är dels egen uppfödning, dels Arinellor. Är supernöjd med mina töser från Grodan. Dock är hon inte oregistrerad så du kanske redan kontaktat henne.
Ja tyvärr klickade vi inte. .. men kul att du är nöjd med dina fyrbenta vänner! :)
Och jag vill också ha hjälp med namn på uppfödare runt Borås-Göteborg- Halland.
Jättesvårt att få tag på råttor just nu!
Kolla Pippilotta i Göteborgsområdet 😉
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 
De enda uppfödarna jag personligen kan rekommendera som finns något så när i närheten, är Vintaz i Jönköping och Verra's i Mariefred.
Kolla alltid upp uppfödarna innan du väljer att stödja dem genom att köpa en råtta. Alla är inte så bra som de kan verka vid första anblick. Ta reda på hur stor koll de har på det som finns bakåt på de råttor de avlar på. Alltför många är tyvärr slarviga med att följa upp och utvärdera sina kullar, och är inte ens medvetna om vilka problem som faktiskt finns i linjen.
Nej det är ju precis det som är så svårt!!! Vill bara ha en tam frisk individ men det har visat sig inte vara så bara!!! Känns jätte jobbigt att läsa alla dessa hemsidor o få ett bra första intryck men sedan när man går lite längre blir man bara besviken! Har gått så långt att jag knappt litar på någon uppfödare. .. Därför det vore så skönt med tips av folk som upplevt råttor från en viss uppfödare. Så snälla dela med er om ni vet någon. Är inte idag! Men vill få bra kontakt med någon som framförhållning.
Verra's råttor finns ju, det är en trevlig tjej (sök på verra's råttor på fb) hon bor i mariefred, men jag åker förbi där till Örebro ca 1 gång i månaden, så kolla runt stockholm också så kan jag säkert hjälpa. (åker i slutet på månaden)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Åh super Tack för tipsen! Ska kolla!