Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1865 ggr
Natsumix
1

Nack och fördelar med råttor.

Jag är intresserad av att skaffa råtta men jag skulle vilja veta lite mer om alla nack och fördelar först.

Duck Lord
3

Finns mycket men några jag kan tänka på Fördelar : Intelligenta varelser Kärleksfulla Väldigt bra sällskapsdjur för unga som gamla Kan lära sig olika grejer som tricks, gå på toaletten, komma när man ropar Nyfikna varelser som gärna går på utflykt Billiga! Ungefär 150-250 styck per råtta från en seriös uppfödare Nackdelar: Medelålder 2.5 är Lätt för att få sjukdomar som cancer Kan vara stökiga och kräva mycket tid med rengöring av bur, samt att man behöver spendera mycket tid med dem Kan ej vara ensamma utan måste vara i par av samma kön Äter lite vad som helst, kablar och kläder inräknat Svårt att hitta seriös uppfödare nära en ;) Finns mycket mer men detta är va jag kunde komma på nu

To be råttägare. For now webdesigner. https://neiwi.com

Duck Lord
3

Sen är det upp till var och en att anse vad man tycker är en fördel och vad som är en nackdel. Något en inte tycker är bra kan nån annan tycka är jätte bra!

To be råttägare. For now webdesigner. https://neiwi.com

R4ttus
3

Lägger till några framförallt  nackdelar  som jag tycker är väldigt viktigt att ha i åtanke om man skaffar råttor.

Fördelar:
Vid mycket hantering kan de bli oerhört sociala mot människor!

Nackdelar:
Kan vara vääääldigt dyra att ha som husdjur om man har otur … Tyvärr finns det många sjukdomar och besvär som kan drabba tamråttor. T.ex. lunginflammation och tumörer. (Köper man enbart råttor med dokumenterad bakgrund så minskar dock risken att de ska drabbas av detta, det är förstås även väldigt vanligt att många råttor aldrig behöver uppsöka veterinär. Men händer det och händer det flera gånger så är de inte "billiga" husdjur så att säga.)

tötenöten
1

Lägger till lite mer

Fördelar: Otroligt sociala, lite grann som små hundar

Köper man från en seriös uppfödare har man fått det bästa husdjuret, otroligt sociala, mysiga, gosiga, pussiga djur

Nackdelar: Otroligt dyra att äga skulle jag säga
Väldigt sjukt djur
Väldigt många är dåligt avlade, så pass att väldigt många blir otroligt aggressiva, rädda.

Som förstagångsägare skulle jag säga att du borde skaffa från en seriös uppfödare, när du lärt känna hur råttor är kan man börja ta sig an omplaceringar. Råttor är ett ganska komplicerat djur skulle jag säga. Katt är mitt favoritdjur, och jag skulle säga att de är inte ens en tiondel så komplicerade som råttor. Men jag skulle ändå aldrig byta bort mina råttor mot nåt annat i denna värld.

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

[lenni]
1

Nackdelar: att dom som alla djur och levande varelser nån gång kommer dö och kanske bli sjuka på vägen om de har otur. Fördelar finns det många :)