Vad ska hon heta?

Har du hämtat den hos Jenny i Norrköping?
Jag ska hämta två råttor hos henne imorgon :)

Oooh så söt! De är så otroligt gulliga när de är små. Fast jag gillar mina halvmeters-klumpar här hemma också ;)
Namn…. Astrid? Vega? Kosma? Freyja? : )

Cosmic :D
åååh va fin hon är!! vad är det för färg/teckning hon har?
omg vilken sötis:P Tindra :)

Mirma :)

SUGAR!!

Burma! :P Jag vet inte varför men jag tänkte direkt på det namnet när jag såg henne

Anso: Är det anso från Valla?? Jag visste inte att du hade råttisar 
Ja, jag har köpt dom av jenny (trollsvansen) det är där mina två andra flickor kommer ifrån oxå.

Föresten, när det gäller Namn. Tack för alla fina förslag. Just nu står jag och väger mellan Tindra och Lucy.
kram
Så söt.

Lucy var jäääättefint Ida :)
hi hi tycker fortfarande hon ser ut som en Tindra
men du bestämmer ida ;)

Agnes

Ida. Japp det är jag :) Har sju stycken :) Var och hämtade två bebisar idag från Jenny. Har tre andra från henne också.
Jag har helt såld på bebisarna :)
Jag tycket att du ska döpa henne till Lucy.

Hej allihopa. Tack så mycket för all hjälp med namnförslag. Men efter att ha haft vår lilla bebis här hemma i två dagar så är både jag och min sambo överens om att det faktiskt är en liten Rut. *hehe* Hon är varken någon Lucy elller tindra tyvärr. Först fick hon heta Lucy, men det kändes inte som hon. Hon är ju lilla Rut!
Så nu är bebben döpt.
Tack för hjälpen!
Vem är Jenny, som ni köpte av? har hon fler råttbäbisar till salu? (jag är också på jakt efter små bebbar :])

Hemsidan där finns det vad hon har till salu och hennes nr.
tack! :)

det var så lite så. Hoppas att du hittar några som du gillar :)
E hon bra? Har oxå varit och tittat på hennes sida men det står inget om hennes egna djur och då drar jag öronen åt mig. Vill de dölja nåt?? :/
öh? vaddå bra?
vi kan inte sitta här och diskutera en privatperson på ett forum ändå… det där får ni ta privat
Ja det var klumpigt av mig. Menade inte riktigt så heller. Mer om hur hennes djur e. Men jag håller med om att det inte bör diskuteras här…
Vad bra! 
Förresten kom jag på en grej vi kanske kunde ha här… Uppfödare i närbild… Tar det i en annan tråd.
bra ide grodan! så då kan man snacka om sånt där :)
Måste bara berätta att jag ska ha två bröder till henne…

#28 Jag har fyra råttor från trollsvansen. Alla fyra är helt underbara :)
Jag har två dumbotjejer från den kullen hon säljer nu, så jag har nog systrar till dina killar.
Ahh. Då e de du som har de enda två tjejerna som e tingade då :) Har för mig att de va en blå o en svart om jag inte minns helt fel.

Fast jag har nog de andra två, hon hade två svarta och två tre blåa tjejer tror jag. Loppan och Luna har iaf jag :)
Vilka är det du har då? Har du döpt om dina?
vad är det för färg/teckning hon har? fick ej svar förra gången jag frågade :S

vem då? Idas råtta?
Ja vems annars? haha

Jag är jättedålig på sånt. Så jag vet inte faktistkt. Jag fick reda på det när jag hämtade henne men jag lade inte det på minnet då jag itne tycker att det är särskillt intressant. Jag ska bara ha henne som myskompis så jag bryr mig inte om vilken färg hon har.
Kanke någon som kan hjälpa till med vad hon har för färg/teckning??
Slänger in en bild till bara för att hon är så go
#35 jo men jag undrar det för jag tycker hon vara så himla fin och jag skulle också gärna någon gång vilja skaffa en med liknande färg :)

är hon inte typ blue augoti (eller hur det stavas)?

Nu har jag letat fram stamtavlan som jag fick med när jag hämtade henne.
Färg: Blue
Teckning: Berkshire
Hoppas det säger dig någonting, för jag fattar ingenting. *haha*
Men visst är hon underbar.

Ida: berätta gärna lite mer, gick det bra att introducera henne till dina andra råttor tex, är hon en sprallig upptäckare eller en lugn gostjej?
#38 det sade mig inte mycket men nu vet jag ju att det är den färgen jag isåfall ska leta efter, när jag skaffar någon mer med i gänget :D Tack så mycket

#39 Introduktionen gick JÄTTEBRA
!! Jag var lite nervös över den eftersom jag inte är så erfaren råttägare, jag skaffade mina första flickor i januari.
Men jag har sugit åt mig alla tips som ni kommit med här på iFokus så dom är jag jättetacksamma för. Jag började så att de fick träffas på neutral mark, och det gick bra. Sen fick de hoppa in i den nytvättade och totalstädade buren. De två stora råttorna flög på den lilla direkt men det var inget agressivt eller våldsamt, de bara snusade och slickade på henne i en halvtimme säkert. Sen var det inte mer med det. Det har verkligen gått jättebra. Över mina förväntningar. Nancy är den som bestämmer och det händer då och då att hon vänder uppochner på lilla Rut och sätter tassarna på hennes mage så att hon inte kan komma någonstans. Rut skriker som en stucken gris men så fort hon slutar så släpper nancy och låter henne gå. Kan det vara hennes sätt att visa vem som bestämmer?? Men nu sover alla tre i samma hängmatta och de verkar vara kompisar. Det kunde inte gått bätttre! Jag är så glad! =)

Varför blev det inlägget så konstigt??
har ingen aning om varför. det har blivit så för mig med ett antal ggr också (mest på kanin.ifokus) och det är VÄLDIGT frustrerande.
De e Lancelot och Legolas som e mina. Kommer hämta dem om lite drygt två veckor. Men ska betala dem nu i veckan bara hon skickar sitt kontonummer. Jag har pratat med henne idag och tycker att hon e jätte trevlig.

Härligt! Det är så mysigt med små bebisar :)
Ja det kan va lite smågrinig med nya tjejer i en flock. Räkna med att de antagligen tar ett gäng dar innan de blir helt lungt. Mina kan fortfarande småtjivas nån gång ibland och just dessa råttor har gått ihop sen i augusti nån gång.