Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 634 ggr
Natsumix
0

Min lillebrorsa dömer råttor

Jag har jätte länge velat ha en råtta. Mamma säger att hon ska tänka på det och min lillebrorsa säger att han vill ha hund. Men grejen är att vi inte kan skaffa hund just nu (har inte plats eller råd). När jag pratar om råttor så håller han på att säga att råttor bara springer runt och bajsar överallt. Han säger att han visst vet hur råttor är när han i självaste verket inte vet något alls. Hur ska jag få honom att förstå hur underbara varelser råttor är? Jag tror att jag har större chans att få en råtta i framtiden om han också tycker om dom lika mycket som jag.

[Anata]
1

Kontakta en uppfödare i ert område. Be och få hälsa på och få mer informationen om hur de att äga en råtta. Så att alla i familjen får samma information.

Disa2000
2

Har också en lillebror som är liknande. Dock inte så mycket eftersom vi haft råttor innan. Visa honom videos på youtube på råttor som gör coola tricks. Här är en cool video som du kan visa. http://youtu.be/0jo_EG7XqZQ

[dynamitella]
1

För det första så kissar och bajsar de väl lite var de behagar, även om många går att "toaträna" med exempelvis en sten i en toalåda i buren.

Så han har inte helt fel.

Med det sagt är de ju supertrevliga djur. 
Kontakta en uppfödare i din närhet och be om att få göra ett litet hembesök. Ta med dig mamma och bror och träffa trevliga råttor ihop! :)

Edit: Såg att två skrev på samma gång som mig :) Aja, dubbla råd säger väl att vi alla tänker ungefär samma sak.

Zakaraa
0

Du har fått bra tips så tänker inte upprepa dem :P

Men tänker på att du skriver att du vill ha "en råtta" så för att det inte ska bli fel sedan vill jag bara påpeka att råttor enligt lag ska bo minst i par (då av samma kön), så minst två råttor, inte en :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Nikuapp
0

Du måste minst skaffa 2 råttor för råttor är flockdjur och trivs bäst tillsammans. :) Hoppas allt går bra och att du får dina råttor nån vacker dag. :) Kom ihåg att läsa på mycket! ;)

Natsumix
0

#5 #4 Jag är medveten om att man måste ha två råttor, och jag har läst på ganska länge. X33 förstod om ni blev lite förvirrade där