Omplacering av aktiva honor(V Götaland)
Det är med sorg i hjärtat som jag kommit fram till att jag inte har den tiden som mina älskade råttflickor behöver. Jag letar därför efter ett nytt, engagerat hem till dem, helst i Göteborg med omnejd. GAFFA • födelsedatum: Ca Juni 2015. • färg, teckning o hårlag: Husky Roan, slät, toppörad. • kön: Hona • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Okänt, men minst 5 st honor. • faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt • moderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt • Anledning till omplacering: Gaffa är en jättesocial tjej som älskar människor och helst skulle vilja vara med oss dygnets alla timmar. Jag kan inte erbjuda henne det liv jag anser att hon förtjänar, och jag önskar därför omplacera henne till någon som har mer tid för denna fantastiska tös. • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Gaffa är en ung hona som väldigt sällan har tid att sitta still. Hon är busig, nyfiken, och alltid på språng mot nya äventyr. Hon är helt fantastisk i sitt sätt mot människor och springer alltid efter mig och min sambo för att vara i samma rum som oss, hälsar vid dörren när vi kommer hem och har inga problem med att bli upplockad "lite hur som helst". Sitta still vet hon däremot inte vad det är! Hon är som aktivast på eftermiddagen när vi kommer hem och vill helst vara med hela natten, så det blir mycket sura miner när hon blir inlåst i buren vid 23… I flock fungerar hon bra, inga översittarfasoner eller aggressioner som jag noterat. • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Ej registrerad. Gratis till rätt hem. • ort där råttan/råttorna finns: Partille, Göteborg. telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Seriöst intresserade är välkomma att smsa alt ringa mig på mobilnr 0760-100837. Annars tas kontakt genom att svara på den här annonsen eller skicka ett mail till jasminebergh@yahoo.com Om annonsen ska vara låst eller ej: Nej ********************************************** KIRA • födelsedatum: Ca Juni 2015. • färg, teckning o hårlag: Red eye Champagne, slät, toppörad. • kön: Hona • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Okänt, men minst 5 st honor. • faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt • moderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt • Anledning till omplacering: Jag hinner inte ge Kiras syster Gaffa det hon behöver och ska inte ha fler tamråttor, så Kira omplaceras tillsammans med Gaffa. • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:: Kira är väldigt blyg och inte alls intresserad av människor. Jag har därför inte tvingat henne att umgås med mig, och även om hon kommer fram och tar mat ur handen etc så är hon inte direkt hanterad. Hon har dock aldrig bitit, och min sambo kan plocka in henne utan problem i buren när hon varit ute. Kira fungerar mest som sällskap till sin syster Gaffa och tycks vara mycket nöjd med att "bara" umgås med råttor, äta mat och springa runt ute. Hon älskar dock att tugga, så sladdar och allt annat som inte ska ha besök av vassa råttändet bör inte vara i samma rum som Kira! Hon tycker även om att ha massor av bäddmaterial i buren som hon kan sprätta runt och göra tunnlar i. Kartonger är också väldigt populärt! I flock fungerar hon bra, inga översittarfasoner eller aggressioner som jag noterat. • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Ej registrerad. Gratis till rätt hem. • ort där råttan/råttorna finns: Partille, Göteborg. telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Seriöst intresserade är välkomma att smsa alt ringa mig på mobilnr 0760-100837. Annars tas kontakt genom att svara på den här annonsen eller skicka ett mail till jasminebergh@yahoo.com Om annonsen ska vara låst eller ej: Nej
"The only true knowledge is in knowing you know nothing".
- Socrates
jag kan ta Kira
kan du maila mig på thomashjalm@hotmail.com
får jag se en bild
är det den vita eller den grå vita som är kira
jag har 2 råttor som heter Engla och Vendela
jag kan ta en bild på dom
jag har letat efter en rått hona super länge och jag vill super verkligen ha lila kira
jag har hållit på i veckor och äntligen hittat den rätta råttan för mina små gulisar jag har en gigantisk bur och jag tror hon kommer trivas med mina råttor.
jag hoppas att ingen annan hinner före mig
Dom är troligast redan sålda då annonsen är 2 månader gammal…
du kan också ringa mig på 46769139920
åååååååå synd känner du någon som har hon råttor som ska omplaceras
Kolla råtthjälpen.
Har du facebook kan du kolla gruppen "Råttannonser"
nej för att jag är 10
#13 Har dina föräldrar facebook då?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan