Någon med denna vattenflaskan?
Tänkte beställa denna vattenflaska från zooplus men de jag talat med tidigare har bara fått hem trasiga exemplar av denna flaska så tänkte: har någon beställt denna flaska ifrån zooplus eller annan sida & fått hem i bra/dåligt skick?
Tänkte så man vet vad man kan förvänta sig. 😃
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 

Jag har bara dåliga erfarenheter av glasflaskor tyvärr, antingen har de varit trasiga redan vid leveransen eller så har de gått i krasch vid diskning vid minsta lilla jag råkat stöta den mot någon hård yta, så personligen föredrar jag plastflaskor.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Usch! Så trist, upplever att plastflaskor lätt råkar illa ut, blir äckliga fort & är allmänt fula.. Kanske får beställa 1 - 2 glasflaskor & testa. (även flaskborstar så kanske det blir enklare att städa plastflaskorna ifall de nu är bättre)

Jag använder denna flaska till mina råttor och jag tycker den är lätt att hålla fråsch.
_**/Mvh Anne
Jag tycker inte jag kommer till på mina vattenflaskor när jag ska diska dom, kanske får testa annan modell. Tack! 🙂
(tråden är relevant än, har ögonen på glasflaskor än)

#4 Jag diskar dem alltid med flaskborste
_**/Mvh Anne
#5 Antar att det är något jag får testa! Tack 🙂
Aldrig fått dom att funka bra , läcker hela tiden om man inte på ngt sätt gör 'rätt' föredrar den jag skaffat nu som har lock så man lätt kan fylla på den.
Jag har en glasflaska och flertal plast. Ville testa glasflaskor och tycker inte att dom är bra. Dom droppar lika mycket som en plastflaska och är allmänt irriterande att rengöra. Håller mig till plastflaskor!
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus

Jag har glasflaskor och tycker de är så himla mycket bättre än plast! Mina droppar knappt alls, och de är tuggsäkra (har gerbiler och hamster också). Jag hand diskar mina flaskor och de går bra :) har tappat dem och de har inte gått sönder. Älskar Living worlds vattenflaskor :)
Har möss & de är riktiga gnagare (hihi) så vill ha glas till dom men även till råttorna för glas bidrar till min plastbantning 😃
Ska ge dom en chans, tänkte jag. Om jag inte finner annat märke men gillar lilla moroten i dessa med. 😍 De är ju ganska snygga med!
Har med plastflaskor med lock att bara fylla på sådär (samt andra varianter, har stor samling, höhö). Är det zippy du har? 🙂
Måste det just vara med nippel på? För vattenautomater till fjäderfä finns i små storlekar (kycklingar, vaktlar osv) och i metall.
På dom här skruvar du fast en glasburk:
http://www.amazon.com/Miller-Manufacturing-9826-Mason-Water/dp/B000BOHKH6
Finns även keramiska:
http://www.terracotta.uk.com/terracotta-bird-drinker
Hemmagjord variant:
http://www.citygirlchickens.com/homemade_chicken_waterer.html
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack men nä, tack! Vill ha flaska.
Skålar blir så lätt smutsig, har testat innan.
#12 Det är inte skålar, eftersom det är en stor moajäng i mitten så badar inte djuren i dom. Höns är nog de lortigaste varelserna på denna jord (de bajsar utan att blinka i sin egen mat), och dessa funkar till dom.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag kör plastflaskor, och om de börjar bli odiskbart smutsiga så slänger jag och köper nya.
Mja, jag vill inte ta upp min botten till sådant här men tack för tipset! :)
Föredrar flaskor & skålar som är på gallret så bottnen kan vara fri.
Mjo, sånt slöseri på resurser vill jag inte riktigt bidra till.
Jag är så taskig på att komma ihåg märken xP den är hursom en av dom bästa flaskorna jag haft än så länge. är så nöjd. var lite orolig att 'pipen' skulle vara gnagar spännande men den har dom låtit bli ^^
Jag har gett glas/plastflaskor en ärlig chans flera gånger men alla har läckt och droppar hela tiden. Så jag kör vattenskål.
#18 är det pga kulan? i den jag har är det istället en pinne.
När de börjar läcka så är det oftast för att de kalkat igen i pipen, och då inte längre är riktigt täta. Lägg pipen i citron eller klorin ett tag, och skölj sedan den noggrant ren.
Jag har alltid haft olika slags plastflaskor och aldrig haft någon som läckt. Och min kompis har haft ungefär 10 stycken glasflaskor som alla funkat. Det är nog olika kvalitet.
De jag har provat har bara varit i buren max ett par timmar så de har inte hunnit kalka igen. Mitt tålamod klarar inte av droppande :) De jag prövat har varit de som säljs i djuraffärer. Blivit besviken på alla fyra stycken i olika prisklasser. Sen står det på någon flaska att den måste vara full hela tiden för att funka bäst, man bara, va?? Haha. Entreprenörsskap på hög nivå. Kommer inte ihåg vilken flaska det var. Slängde ut efter en tio minuter iallafall.
Roligt med så många erfarenheter!
Har den som länkats ill men köpte i fysisk affär (inte via nätet).
Är jättenöjd droppar inte (eller mycket lite, inte så jag märker det) och är stabil att skruva på korken på.
Plastflaskor brukar droppa mer och inte vilja skruvas fast utan hoppar över gängorna osv. enligt min erfarenhet.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Vilken butik köpte du den i?
Jag har inte mycket butiker runt om men
åker hellre till butik om den kan finnas där. 🙂
#25 Arken Zoo tror jag :) Men har sett den i typ alla djuraffärer jag varit vid..
Tack! Arken Zoo ligger där jag tänkte handla nästa månad. Hoppas!
Har aldrig sett dessa i verkligheten men har iofs mest besökt grizzly (som nu är arken) 🙂
#27 Det är inte Grizzly/Arken i Helsingborg? :) Tänkte om vi bor nära varandra.
Jag handlade förmodligen i Ängelholm eftersom det är där jag brukar handla.
.. fast nu vet jag ju nog vem du är förresten.. :P jag och användarnamn..
Haha, jahaaaaa, nu vet jag vem du är! 😉
& jo, i Helsingborg. Haha!
Min piercare finns i Ä-holm så kan vara värt en tripp 😃
haha! :P
Jag brukar köpa hästfoder på granngården i ä-holm, går ibland in på zooaffären samtidigt.
Vill minnas att jag sett glas-vattenflaskor på Grizzly också, men ett annat märke.
Sen har jag en zip-it flaska, sån med stav istället för kula. Den läcker inte men den ser obehaglig ut att använda :P Fast de två omplaceringarna som den kom med, verkar gilla den. Har inte sett någon av de andra använda den dock.
Finns där granngården? Kanske får spana där då, aldrig varit där 😃
Hmm.. Jag får väl checka läget på Väla sen ev. Ä-holm då.
Tusen tack!
Skönt någon uppskattar den 😉
Ja, det ligger lite avsides, typ bredvid mcdonalds. När man kör in till mcdonalds så fortsätter man rakt fram istället för att svänga höger, efter att ha tagit av från ''stora'' vägen :)
De har väl inte jättemycket för smådjur, men lite grann. Jag brukar kika in iaf :)
Åh, har ju andra djur så där bör finnas något! 😃