Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1976 ggr
Pajjen
1

Vad tycker ni om "Science Selective Rat"?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Länk till hemsidan

Har precis startat min APU på en djuraffär, och lade genast märke till dessa. Kanske är de nya? Kanske inte, jag har i alla fall aldrig lagt någon större uppmärksamhet på denna sort förut.

Så tänkte höra med er, är det något ni har testat? Är det något ni rekommenderar? Är det så bra som dem påstår att det är?

• Helps maintain healthy skin & coat
  • Zero added sugar
  • Rich in natural ingredients
  • Prevents selective feeding

+ att det står på paketet hur stor mängd vardera djur ska ha (kan bli lite klurigt när man nu har si sådär 3 - 4 råttor i en bur, dem äter liksom det dem vill så att säga) och även hur mycket näring vardera portion innehåller, även kalorier (haha?). Låter i alla fall "för bra för att vara sant".

Jag har alltid kört med ett blandfoder jag köper från en uppfödare som jag verkligen litar på, och även hon kör med detta till sina. Det är ett hon blandar/gör själv och det funkar verkligen jättebra för mina!

Men funderar nästan på att testa detta.. Eftersom det nu ska vara så bra..

Någon här med åsikt om detta foder, eller kanske till och med erfarenhet?

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Hallengren
0

hejsan

jag har kört med det fodret ett tag nu, mina råttor älskar verkligen det. :)

och har märkt att deras päls är typ lenare nu.

och mina tömmer skålen varje gång. :)

så jag kan iaf rekommendera det .

komigentammie
0

Love

love

love

!

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Kalli
0

Vill minnas att det innehåller en stor del soja och med tanke på att det är omdiskuterat ex. när det gäller soja och cancer skulle jag inte chansa till just råttor.

Rumblebee
0

Jag gav det till mina råttor men gick över till att blanda eget foder i och med att sojabönor står som andra ingrediens, vilket låter dåligt eftersom vad jsg har läst mig till så ska baljväxter inte ges ofta då det ökar risken för tumörer. Och bär det gäller innehållsförteckningen så är ingredienserna listade i mängdordning.

komigentammie
0

komigentammie
0

"Bönor/Baljväxter (både råa och torkade)* - Innehåller motsatsen till näringsämnen, som förstör vitamin A och enzymer som behövs för att kunna smälta proteiner och stärkelse, och leder till att de röda blodcellerna klumpar sig. Anses öka risken för juvertumör." enligt listan här på iFokus. Där är däremot ingen källa till påståendet & tillagade baljväxter är inga problem.