Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 803 ggr
sarautanh
0

Varför sitter dem i hörnet å glor?

Mina råttor har fått för sig att sitta uppe i hörnen på buren? Varför gör dem det? Ser inte rädd ut, nosar nyfiket om jag närmar mig med handen eller närmar mig och klappar dem. Dem är runt i buren då och då och leker/vurpar runt/äter/ bajsar osv men återvänder upp i hörnen när "dem inte har nåt att göra" sen går dom upp i en hängmatta och sover?

Disa2000
0

Är det ungar? Såfall kanske dom letar lite efter ett ställe att gömma sig. Ett skym undan. Eller så kanske dom tycker det är mysigt eller kul att kunna se högt uppifrån. Men om dom inte är rädda för dig är det nog inget du gör som gör att de sitter där. Lägg gärna ut en bild :)

sarautanh
0

Ja dem är bara 11-12 veckor gamla :) nä om jag sticker in handen och "sätter mig bredvid" så nosar dem.. jag kan till och med trängas lite utan att de bryr sig.. eller ja dem tittar lite konstigt på mig, haha! Bild var svårt att komma åt med mobilen xD

Disa2000
0

Men då går det nog över! Se till så de har flera ställen att gömma sig och mysa vid bara😏

Troberg
1

Språknazisten rapporterar in:

För att veta om man ska använda "de" eller "dem", prova att byta ut ordet mot "han" eller "honom". Är det "han" som passar, använd "de", är det "honom", använd dem. Samma regel gäller förresten i engelskan för "who" respektive "whom".

Not: Det här är inte specifikt riktat mot sarautanh, jag har bara sett det på många inlägg nyligen och då råkade det bli här jag skrev det.