"Underlag" i buren
Vet inte riktigt vad det heter på svenska men vilket "underlag" har ni till era rått burar? Jag har fleece

Fleeceplädar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
hampaströ
Har fleece nu, men haft alspån och borris mattor. Tror jag även hade hampa strö ett tagt
🐶 Djur är det bästa som finns 🐱
Jag har tidningspapper men har tänkt byta till hampa igen 😃
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 
Det beror på vad jag får tag i, men det är antingen fleece, toapapper eller pappersstrimlor.
Borrismattor och hampaströ
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Alflis. Har haft Borrismattor (luktfälla) och ToaLätt (råttorna petade systematiskt ut allt strö ur bren), men de var inte lika bra.
Hampaströ
toalätt
SVEA
Tidigare knådade jag ihop Carefresh Natural med hampaströ men har slutat med hampaströet eftersom jag råkade ut för att få flisor i fingrarna av det. Nu använder jag enbart Carefresh Natural
borrismattor
Ni som har borris mattorna, hur rengör ni dom och hur ofta?
i tvättmaskinen ca varje 3 dag
Köp på dig ordentligt med borrismattor så kan du byta ofta utan att behöva tvätta var tredje dag. Låter jobbigt annars ;)
Borrismattor där de kissar (hyllor) och strimlat papper i botten så att de har ''bo-material' och kan gräva i något.
tvättar mattorna en gång i veckan. Ibland om det luktar tar jag ut den de kissat mest på och sköljer ur den med varmt vatten, kramar ur och lägger tillbaka (näthyllor så den torkar lika bra där som på torkställning)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag har fleece som underlag och alspån i toaletterna och rivet tidningspapper samt fleecebitar att boa med. Min ena hona fyller en hel sputnik med bomaterial så den knappt går att använda av resten av flocken 😀
Hej! Hur fungerar det med fleece till era råttor? Får ni byta fleece ofta? Har ni det på varje våningsplan?