råttor i omplaceringshemmet
Hejsan! jag har lite råttor i mitt omplaceringshem som söker efter nya och kärleksfulla hem =).
Hanar alla 3. Flyttar helst tillsammans alla 3! Eftersom dom har bott tillsammans sen tidigare.
Råttorna är…
- Jumbo ca 5 månader. Dubbel rexad, näst intill naken. Dumbo. Färg: Black Hooded? Väldigt lugn och snäll! Lite tillbaka dragen. tycker om att gosa =)
- Gissa ca 7 månader. Vanlig tamråtta. Färg: Chocklad med lite vitt. Väldigt nyfiken, snäll och framåt!
- Gunnar ca 4-5 månader. Naken råtta. Färg: ??. Små ivrig. Tycker inte om att bli lyft. Men snäll och söt! tycker om att mysa =)
Ni hittar mera info och bilder på min hemsida. under omplaceringshemmet: http://www1.freewebs.com/anniesdjur/
Eller om ni mejlar till mig =) Det är 3st råttor som är helt underbara! och som jag har blivit helt förälskad i. Och som jag verkligen måste bita ihop med att inte behålla dom själv =)
attans. jag har nog bestämt mig för att behålla dom. för att ev. läre jag omplacera mina egna marsvin. :(

Inte lätt när man blir förälskad :)
haha nä. det är ju inte det :D
Nä. jag har funderat extra noga nu. Och jag kan inte behålla varje djur jag blir förälskad och kommer in i omplaceringshemmet. Det gör att dom tar flera plats. Och jag kan då inte fortsätta och hjälpa djur som är i behov utav min hjälp och efter nya hem. Och det skulle vart hemskt tråkigt. Så därför har jag beslutat att inte behålla dom.
Alla tre får helst flytta tillsammans. Eller var för sig. Men huvudsaken att ingen blir ensam! Men dom trivs att vara tillsammans. Och dom vill komma till ett hem med massa kärlek, sällskap, uppmärksamhet, och god skötsel o omvårdnad.
Här har jag lagt upp flera bilder på råttorna och mera info: http://www.freewebs.com/djuromplaceras/rttor.htm Kolla gärna in!
Är du intresserad? Hör gärna av dig! Dem finns i Bollnäs men går att transportera Gratis till Söderhamn då jag är ändå dit i jämna mellan rum!
Ev. ska jag även till gävla & Uppsala den 20e. Kan även då ta me dom då för en liten peng.
Men hör av dig! Allt går att diskutera.
mvh Annie
Min e-mail & msn: Anniiie86a@hotmail.com

Om man är jourhem åt ditt omplaceringshem, får man då dom pengarna som förre ägaren ska betala för att få lämna in djuret? Och får man också behålla betalningen som dom nya ägarna ska betala?
ja det får man. Men att hjälpa djuren är inte direkt något man tjännar pengar på då.
mera att man går oftast minus.
Men det är inget som jag sköter om direkt, har egna jourhem typ. Om man vill ta hand om omplaceringsdjur kan man alltid skriva upp det på en sida som finns på hemsidan. Under omplaceringshemmet och sedan jourhemmet. äh. du kan se mera där. Och sen så kan man även annonsera om man vill köpa nå djur (även sälja då såklart).

Jag undrar om vem som hällst kan öppna ett omplacerings hem? El. måste man ha tillstånd? :)
Man läre ha tillstånd för större omplaceringshem.

Men om man typ bara kanske har max 5 råttor åt gången, behöver man tillstånd då?..
puttar upp denna