Hjälp med gruppering...
Hej! Idag så somnade min lille Oliver in :( Är så ledsen men jag måste ändå tänka på de andra råttorna också. Hur som helst så ser läget ut såhär… Dexter-Var Olivers rumskompis som nu bor själv. Bodde ihop med Chihiro och Chucky för ett år den tills Chihiro attackerade honom. över 1 1/2 år. Chucky-Jätte snäll kille som bor med Chihiro. Passar jätte bra med Dexter. Snart 3 år. Chihiro-Snäll mot Chucky men gillar inte Dexter för någon anledning. Över 2 1/2 år. Alla går bra ihop när de är ute på sängen osv, då till och med tvättar de varandra. Men i buren triggas de igång. Jag vill ta en paus frn råttor efter de här, jag har gått i ett mönster länge nu. Helst vill jag inte ge bort/sälja Dexter då han är väldigt skygg för människor (var misshandlad av föregående ägare) och tog lång tid att acceptera mig. Hur tycker ni att jag ska göra? Jag blir så otroligt glad för svar!
🐶 Djur är det bästa som finns 🐱
Ingen :(?
Nu är jag inte superbra på sånt här, men har du testat att bada råttorna och sedan sätta ihop dom igen? Se till att buren hålls ren och att alla har varsitt hus att sova i. Helst också två matskålar så dom inte behöver slåss över maten.
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Jo jag satte ihop de nu, och de har fler hus och två matskålar att välja mellan. Att bada har jag dock inte provat :/ hmm kanske borde pröva. De bor i en RSD och de äldre råttorna är så "gamla" att de har svårt att komma upp på den övre våningen, medan Dexter lätt kan klättra upp, vilket gör att han får vara ifred ifall han tycker att Chihiro är jobbig. Det är ju bra, men är fortfarande rädd att han ska bli utanför eller rädd konstant. Usch det hör blev jobbigt. Chihiro verkar inte vara så intresserad av Dexter.
Förstår! :/
Nu vart Chihiro på Dexter igen.. Han är livrädd. :( Tror ni att Chihiro kan bo själv? Med tanka på att han är över 2 1/2? och naturligtvis träffa de andra varje dag? Men det känns ju så taskigt
Åh, det vet jag inte.. Helst ska ingen råtta bo själv. :/ Testa lägg upp annonser på Dexter eller Chihiro? :)
Hmm. Jo, då vet jag faktiskt inte. Det finns ju alltid människor som tar sig an rädda råttor, det hade jag gjort något år sedan. Nu har jag inte möjlighet med alldeles för skygga djur tyvärr.