Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1114 ggr
Gambino19
2

Kan inte vara sant.

Idag är dagen då min älskade pojke kommer somna in. Det känns förjävligt,hur ska jag leva mitt liv utan min prins. Just nu har jag för många tårar att hålla inne,allt som hänt. Det här var något som jag är extremt känslig för. När ett husdjur dör så blir jag aldrig bättre,kan inte fatta hur sådant kan hända. Jag vill inte se min älskling lida, det som skär in i hjärtat är att se honom lida. Han sover just nu i min famn,påväg att somna in. Just nu känner jag att jag behöver någon att prata med som gått igenom samma sak,alltid när ett husdjur dött så har jag pratat med min syster,men nu går det inte. Varför,varför,varför,varför händer detta. Jag mår skit. Men jag vill råttans bästa,hoppas han har det bra där uppe med alla hans kompisar.

R4ttus
0

Beklagar! Blomma

Jag vet hur det känns, och det är lika sorgligt varenda gång. Det du skriver låter väldigt likt den paniksorg som jag kände när jag var i din ålder (om man kan kalla det så, den ofattbara tomheten), jag kunde bara inte förstå hur det kunde få hända att ett husdjur = en av sina vänner, tvingades lämna en på det viset …

Jag vet att det här inte är en tröst, men man vänjer sig med tiden att hantera sorgen på ett "bättre" sätt. Lyft fram alla fördelar med den som vandrat vidare. Tänk på de stunder som varit som bäst, och på hur lyckosamt det har varit att ni fick den tid ni fick, även om den kan kännas alldeles för kort. Men hellre det än ingen tid alls!

Jag säger bara det, vilken himla tur din lilla kille hade som hamnade hos dig som kunde älska honom så mycket och ge honom ett bra liv. Tänk på det, vilken viktig person du varit i ditt husdjur liv.

Emouse
0

Beklagar den lilla❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Gambino19
3

Det här kan inte vara sant! Jag satt uppe halva natten för att försöka rädda stackarens liv, han var mager och skakade. Jag försökte ge honom mat,vatten. Tillslut så åt han och drack! Under natten fick han vara i en separat bur och äta och dricka. Idag så mår han helt okej,jag tror att han inte fick äta någon mat för den andra råttan. Han hade även bajsat ner hela buren. Men nu så har jag rengjort allt och satt i nya leksaker och mysiga saker. Detta är ett mirakel!han klarade sig! Jag som var 100% säker på att han inte skulle klara det!

Mymlan&Vifs
2

Är du säker på att det inte kan ha varit en lunginflammation som slagit till? En av mina honor drabbades på samma sätt. Jag var helt övertygad om att hon skulle stryka med. Tillslut hjälpte vi henne att komma in i en hyfsat stabil andningstakt så att hon kunde äta och dricka lite. 

Det jag tycker att du borde göra nu är att gå till veterinären med råttan akut på morgonen. Min råtta behövde syrgasbehandling och en tung antibiotikakur för att klara sig.

Gambino19
1

Tycker ni att jag ska ringa vet eller åka dit akut?bor inte nära någon vet som kan något om smådjur.

Mymlan&Vifs
0

Ja, jag tycker att du ska leta upp närmaste kunniga veterinär och boka en resa dit. Det måste inte handla om att det är en akut sjukdom, men ju förr du får en veterinär att kolla råttan, desto bättre.

saga svanström
1

synd för det med råttan. jag har 2 råttor dom är bäst och det var inte så länge sedan vi skaffade råttor men dom är redan så tama 😛

saga svanström
1

är det sant att råttor kan dö av ensamhet😐

uppskattar svar fort

Mymlan&Vifs
1

Jag kan inte konfirmera det mer än att jag har läst om det. Däremot är det logiskt att en ensam råtta = deprimerad råtta, och depression tenderar att påverka livslängden negativt.

SIGGE&SAGA
0

En ensam råtta behöver inte alls bli deppig. Se bara till att den får vara mycket med dej och att den får roliga saker att utforska och ha kul med. Men mest behöver den dej och ditt sällskap. Fast ännu bättre är såklart en lr flera råttkompisar ❤️

komigentammie
0

Dock är ensamråttor emot lagen (L80) så uppmana inte  folk att det är ok. Vi kan inte ersätta en råtta. Det finns speciella anledningar men nej, en råtta bör inte vara ensam om den har alla förutsättningar att bo med andra. 

Skönt att han klarade sig. Håller tummen för er!

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar