Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 530 ggr
annelie-h
0

har jag smittat mina råttor?

Det är mycket snack om myko. men om jag och min pojkvän är förkylda och nu har våra tjejer börjat nysa (såg att den ena nös lite klart snor, inte rött) så är väl risken att de bara blivit förkylda?

De började nysa igår, men är pigga och bus-slåss när mörkret har lagt sig.. på dagen sover de mest, om jag inte "tvingar" ut dem och då är det full fart! gärna hitta in under kläder och springa ner för rygg och genom armar.. ha ha..

jag har lagt i vitaminer i vattnet som vanligt och gett dem extra mycket tidningspapper att vaddera boet med. något mer??

Nemii
0

Lite honung ska vara bra för förkylda råttisar har jag hört. Den innehåller en liten mängd antibiotika. Inte uppvärmd, då försvinner allt det braiga :)

annelie-h
0

jag har flytande honung här hemma.. ska jag bara ge det som det är eller är det bättre att späda i vatten?

BettySue
0

Jag blev tipsad om att fixa rött te och sen ha i en vitlöksklyfta och låta det dra i 6-8 minuter, efter det ska man ha i lite honung, men vattnet får inte vara över 37 grader för då försvinner det nyttiga i honungen…

annelie-h
0

är allt rött te utan tein, eller vad det var som inte var bra? ska ut och köpa rött nu:) har grönt och vitt hemma, men inget rött.. typiskt!

BettySue
0

ja som jag har förstått det ja. Det kan vara smaksatt eller inte, det spelar ingen roll. Rooibos te är lätt att få tag på i affärer. Det är den jag har hemma :) Lycka till!

Nemii
0

rooibos-te är bra. det brukar jag ge damerna lite då och då även om dom inte är sjuka :) och att späda ut honung med vatten går också jättebra. men tänk på att dom ska ha tillgång till vanligt vatten också om du sätter in det i buren

annelie-h
0

la in en grund skål på taket av boet med honung och vatten, snart blir det lite te och vitlök också.. plus att de har sitt vatten med vitaminer.. dunderkurering idag.. wiee!

Nemii
0

Haha, dom kommer vara stål-råttor imorgon ska du se, med super krafter. Och dom kommer gå lösa på hela huset :) Stackars dig ;)

annelie-h
0

ha ha.. man kan ju hoppas! imorgonbitti hittar jag bara ett uppbrutet galler.. ha ha..

de luktar lite på honungsvattnet men är skeptiska.. knäppa råttor.. det är ju gott!!

Grodan
0

Jag tror inte att du och din pojkvän smittat råttorna med förkylning. Däremot kan du och dina husdjur vara förkylda av samma anledning ex ätit dåligt, kall och dragig miljö el dyl.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nemii
0

#9 mina råttor tycker inte heller om honung. Dom bokstavligen slår bort handen när man kommer med en sked. Dom är lite konsiga, råttor ;)

BettySue
0

Hur går det med råttisarna? Har de brytit upp gallret och ätit upp huset än?

annelie-h
0

Näe.. de är lite små förkylda.. och de äter bara honung om man doppat fingret i det och matar dom..då är det jättegott! ha ha.. bortskämda råttor..

Den ena..Pancra käkade precis en halv vindruva.. mums.. Maxiums däremot(som också är en tjej men med killnamn :s) är lite skygg av sig har inte upptäckt vindruvan ännu..  eller trygg kanske, inne i buren sover hon mest i huset, men ute är det hon som studsar runt mest..

BettySue
0

Haha jo mina råttor tycker också att det är roligare att äta från fingret.

Hihi så du har också gett din flicka ett pojknamn? Min ena tjej heter Nagini som är ett killnamn..men hon passade ju så bra i det!

Hoppas de blir friska snart! Ska kila med Alopex till vetrinären på torsdag :S

annelie-h
0

Ja, visst är det mysigt när de håller om fingret och slickar.. hi hi.. Pancra käkar allt man ger henne, men Maximus är betydligt kräsnare, käkar mest Torrfoder den tråkisen.

Ja, vi har precis slutat kalla dom "han" ha ha..

Jaså? har hon varit sjuk länge? Jag tänkte vänta i ca en vecka för att se om det går över.. annars blir det ju vetten:(