Möt Nitro & Twix :)
Tjoho! Nu är rådisarna hääär! Hihi.. Suuupergoa är de! Tänkte visa lite bilder :) .. However har jag några frågor..
Vi vet inte hur gammal Nitro är.. Han är ca 17 cm lång (svans ej inräknat).. Kan tillägga att Twix är runt 11 cm och är 5 veckor gammal.
Sen undrar jag om vad ni skulle säga om färgerna.. Vad har dom för färg & teckning? Nitro har vit mage.. That's about it..

Jag tror att jag är kär i Twix o:
Twix <3
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
är nitro chocolate? ser ut så på bilden, skulle gissa på att han är en chocolate european berkshire…har du ingen bild på undersidan och hela råttan?
De var supersöta förresten! Helt underbara :D

Oh sötnos! Kanske svart? I sånna fall samma som det innan fast black istället för chocolate?
Om du har lust att klura själv lite så finns den här hemsidan med bilder och beskrivningar :) http://every-info.com/ratdreams/ratdreams.htm
m/m är han nog också

Vad är m/m?
Missmarked betyder det. Om han är european berkshire ska han ha en rektangel som går från framtassarna till bakbenen :)

Aha.. nej men det har han inte :)

Kan Twix vara Russian Blue???
Nope, han är ba hu ro dvs. black husky roan. Jag säger husky för att jag tycker att färgen går för långt ner på magen för att vara striped. Men russian blue är han inte
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Tack :)
Och jag tror inte Nitro är chocolate. Jag hade ett inlägg förut där de förklarade för mig att fast de är lite bruna så kan det ändå vara black. Mycket eftersom Chocolate är ganska ovanligt, och mer ovanligt på djuraffärer. Sedan vet jag inte var du köpte dem?
Men från inlägget jag skrev förut så tror jag att han är black faktiskt :) Black european berkshire kanske.

Hm.. han ser verkligen inte svart ut :/ .. Tycker han ser mörkbrun ut.. Han är köpt från djuraffären här i stan, en kompis bror som fött upp honom men han vet inte när han är född. Hur gammal kan han vara?
Jag vet, det gör inte min Max heller. Och absolut inte jämfört med en riktigt black jag har hemma. Men så är det, de "rostar" i färgen.
Det har jag ingen aning om, svårt att se på bilder. Du har ingen bild jämfört med handen eller något annat föremål? för han ser ganska vuxen ut i ansiktet.

Nitro = silver black european berkshire
Twix = black striped roan

Aaah.. Silver Black kan han vara :)
Tack!!
twix tycker jag ser ut som husky inte striped?