Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 525 ggr
Ladyinred
0

E jag överkänslig??

Håller på och introdusera två nya råttor. Mina egna råttor är väldigt snälla mot de nya. De nosar bara på dom i alla skrymsler och vrår. Det hela går igentligen ganska lungt till. Förutom att den ena nya råttan gallskriker så fort de andra närmar sig. Till slut tog jag ut henne för att hon va så stressad av situationen. Hon sitter intryckt i ett hörn och visar tänder. Jag tittade på henne och de fanns inte en skråma trotts att de lät som de försökte mörda henne. Har aldrig sett en råtta beté sig sådär..

Ska de få hållas eller bör jag ta det långsammare med henne?

CamillaS
0

har du börjat med att introducera dom på neutral mark först?
eller det kanske du gör… stod inte så tydligt om dom är i buren eller inte, men man brukar ju säga att regeln är så länge det inte blir sår på dom så ska man låta dom vara, så dom får göra upp det där.
men bebisar kan ju vara lite larviga i bland när det gäller introduceringar, att dom piper för minsta lilla för att visa att jag är en liten bebis gör inte illa mig t.ex :)

Lollo86
0

haha det minns jag mina två tjejer gjorde när dom var typ 6 veckor. de pep fast jag kanske var nån centimeter ifrån dem :D fjantar de var då ;D

Ladyinred
0

De har träffats ute och då går de hur bra som hellst med dom. Och den ena råttan springer omkring med de andra som om de alltid bott ihop. Detta i buren då.

Ja de kan ju stämma att hon bara e larvig för jag har stått och tittat på dom och så fort nån av de andra råkar komma för nära så skriker hon. Jag har gjort ett nytt försök att sätta in henne med de andra och hittills så har det gått bättre. Men jag har en tjej som kan va lite extra taskig mot nykomlingar och brottas med dem endel…

CamillaS
0

ok. men bra att det går bättre nu iaf :) ja nån måste ju visa lill skiten vem som bestämmer ;)