Nys fnys?
Min ena råtta fnyser när jag håller i henne. Det är som om hon försöker pipa men det bara blir fnys av det. Vad ska jag göra? Jag har förstått att ägaren inte var den bästa nu på efterhand hon verkade inte städa buren och hade tyvärr hjul hos sina stackars råttor. Så tyvärr så har jag redan behövt vara hos veterinären då för att de hade löss. Vad ska jag göra och vad är fnysningarna? Min andra råtta är nog undernärd också men hon vill inte äta något annat än typ kött så hon mat vägrar när hon får frukt och grönt… Snälla hjälp!
Stort och smått bra kompott!
Råttor brukar fnysa då dom ska känna nya lukter, typ som att tömma nosen på en gammal lukt för att känna en ny - kan ju vara det som sker.
annars kan det vara något annat på G, och då måste du till veterinär. Du kan testa med att ge te osv i en vecka innan du åker. Kolla i artiklarna hur man behandlar " fökylningar " så du inte ger fel te osv.
Okej. Tack, ska kolla. Eftersom jag inte trodde det kunde var av första orsaken då de bott här i 3-4mån men vad vet jag… Tack
Beror ju på om något nytt kommit in i hemmet, eller om något luktar starkt ( tex parfym )
Ja… Dock använder vi inte någon parfym…
Det sa jag inte heller, tog det bara som ett exempel.
Jag fattade det förlåt om jag lät otrevlig det var absolut inte meningen!
Det är lugnt :)