Han naffsar på ALLT
Hej, för ett tag sedan frågade jag om hjälp för en av mina små pojkar har en tendens att vara hårdhänt. Han började först genom gallret. Där hugger han verkligen, fast jag aldrig ger de mat mellan gallren eller nåt. Nu har han börjat på fötter och när han är på riktigt naffshumör tuggar han på allt, Inte så att något brukar gå sönder eller att jag börjar blöda men det gör ont och han slutar inte oavsett om jag gör ljud som de vanligtvis reagerar på. Brorsan slickar bara och använder aldrig tänderna.
Han är inte alls aggressiv(dock lite mer människoskygg). Tror bara att det är en dålig vana ,men jag vet inte hur jag ska få bort det.
Tack på förhand :)
Så fort han nafsar gör ljudet och sätt in honom i buren.
Min ena tjej har varit en fotnafsare.
Det gör så ont, och har en gång gått igenom så jag blåste på henne korta men intensiva blåsningar och beteendet har nu slutat. Men denna tjej är inte människoskygg och har inga andra beteendeproblem. Och hon förstår bara att inte äta mina fötter (kopplar det förmodligen till min lukt), för andras fötter är jätteroliga, speciellt när dem försöker gå iväg och drar iväg fötterna. Det blir en lek av det hela då, vilket då gör att det inte är hennes fel. Inga andra metoder har fungerat för mig, så annars skulle jag aldrig tagit till mig denna metod. Använd den inte mycket, det är inte bra för dem.