Leksaker i matskålen
Nu måste jag nästan fråga, är så nyfiken på om det finns fler som gör såhär och varför. Min tjej har under de senaste 2/3 månaderna börjat med ett rätt konstigt beteende. Hon lägger sina favoritleksaker i en av matskålarna. Plockar man ur dem igen så tar det bara några minuter innan hon plockat tillbaka dem, haha. Varför gör hon så? Det känns ju lite…opraktiskt. Städar hon? Det är ju inte direkt något problem då de har fler matskålar med samma mat, men lite underligt är det ju hahah.
#1 Hahah jaa, det låter ju betydligt jobbigare! Nej verkligen inte, hon bor tillsammans med sin syster!(: Dock är det bara den här tjejen som verkar ha konstigheter för sig
är samlar/bonings beteende - mina lägger sin 'samling' i bajslådan xP
Prövade för ett par år sedan att sätta in en skål med små prydnadsstenar i råttburen till 3 grabbar.
En av dom la ett lager av såna stenar över all mat i matskålen… Extremt opraktiskt, och efter att de upprepats ett par gånger fick de inte ha kvar stenarna eftersom en av grabbarna inte förstod att maten låg precis under =P
Så jag misstänker att det kan vara en vilja att gömma sin mat … Men inte så bra när det går överstyr.
Hon ser otroligt söt ut, och väldigt fint hon har bonat om matskålen måste jag säga haha 😃
(Såna där blanka, ca 1-2cm stora)
Gömma maten. Jag har haft flera som gjort så, antingen leksaker eller bomaterial.
Fin råtta! Ser precis ut som en av mina honor. 🙂
Mina råttor brukar begrava sin mat under papper som de har kissat på… 🤔

Haha vad gulligt!