Färg-hjälp?
Någon som är bra på färger och vill titta på mina tre pojkar och komma med färgförslag?
Nero, som är den gråare med vit mage har även lite silvriga hårstrån i pålsen. Hans mag-fläck är helt klart mismarked iaf, har ingen bild på det men den sprider sig som en amöba över magen ;)
Tiberius är vit med mörkbrunt elelr svart huvud och en liten strimma i pannan. Antar att han är black, eftersom det tydligen är väldigt ovanligt med chocolate?
Claudius är hooded (mismarked han med antar jag, inget rakt streck där precis ;)), trodde först han var agouti men jämfört med andra agouti tycker jag att han är väldigt ljus?
Här är länk till album med bilder av blandad kvalitet:
http://www.pixbox.se/alb589632
Tack :D
Det verkar vara en black capped (svart huvud, resten av kroppen vit) och en agouti hooded men den sista vet jag faktiskt inte… Är lite svårt att se på korten… Ett tips är att ta kort i dagsljus, då får man fram färgerna bättre. Vågar du inte ha dom utomhus (vilket jag inte rekommenderar om du inte litar HELT och fullt på dom!!) så kan du sätta dom i ett fönster 

Mvh Stephanie 

Ang. chocolate så vet jag inte om det är så himla ovanligt egentligen, men däremot är det lätt att tro att en dålig svart är en choklad. Dåliga svarta kan nämligen bli brunaktiga 

Mvh Stephanie 

Aha! Ska försöka ta lite bilder i morgonljuset i fönstret imorrn ;)
Så han är agouti ändå? Min kompis har agouti från uppfödare som är mycket mörkare än vad Claudius är… ?
Ja, Tiberius är ju lättast iaf. Black Capped, alltså? Har sett bilder från när han var yngre och på dem ser han svaratre ut än vad han gör nu, så han har väl bara "rostat" ;)
Enligt mig, och enligt min dator, är han helt klart en agouti.
Ljus som du säger, men ändå agouti. 

Mvh Stephanie 

Fast… nu när jag kollade på sista bilden såg den nästan lite mink-aktig ut?
Ta kort imorgon i ljuset! Jag är nyfiken!

Mvh Stephanie