(O) Råttbröderna Devil och Lucifer
Nu ligger dom ute för omplacering igen då hemmet dom blev reserverade till visade sig vara oseriös.
Födelsedatum: 16/10 2014
Färg teckning hårlag: Släta, agouti eubk
Kullstorlek vid födsel: Minns ej
Faderns namn, födelsedatum, vikt: PKMLS Ninjo född 2012 08/26
Moderns namn, födelsedatum, vikt: PKLMS Nanna 2014 03/12
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Anledning till omplacering är för att vi inte klickat och jag vill att dom kommer till ett hem som ger dom kärleken dom förtjänar.
Hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
Grabbarna är hur underbara som helst, inga problemråttor alls. Dom är sociala, nyfikna och väldigt mat-glada. Dom är underlägsna och flocksmarta. Dom har bott med 4-5 andra råttor mesta delen av sitt liv och har inget emot nya råttor. Dom har stamtavlor och kommer från "Pyttes Råttuppfödning" Enda sättet att se skillnad på dom är teckningen på magen. Den som har minst vitt är Devil och den mer lite mer är Lucifer. Säljer dom endast tillsammans då dom är väldigt tighta och älskar varandra. Är väldigt mån om vart dom hamnar och vill hålla kontakten efter omplaceringen. Hittar jag inte rätt hem får dom stanna hos mig.
Ort där råttorna finns: Stockholm
Pris:
200kr men hemmet är självklart det viktigaste.
Om man så skulle vilja så finns det en bur ( En jennybur) och lite inredning som kan köpas på sidan. Vill ha 200kr för det.
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
gud va söta!!!
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Ja! dom är riktiga sötnosar! <3
Putt
Hej!
Jag är intresserad av dina två råttor . Jag bor i Uppsala , var bor du? Jag skulle vilja få dem försäkring - har de djurförsäkring?
Nu har dom äntligen hittat ett hem! Så tråden kan låsas!
#5 Bra. 👍
Lite ot, men jag är nyfiken på stamtavlan på dessa. Jag är bara intresserad av vilka djur som ligger i stammen. (Släktforsningsnyfikenhet bara, inget annat). Vi kan ta det privat.
Jag måste säga att jag är också lite nyfiken på de. Jag har inte hittat någon mer än dig som har råttisar ifrån hennes uppfödning. #6 har du också råttor från pytte?
Jasså? Hon höll på ett bra tag vet jag, i min tidigare annons om dom så var det tydligen någon som hade råttor från henne.
Jag tror att det kan varit jag som skrev då oxå. För jag är väldigt nyfiken på hur hennes andra råttisar varit och kull syskon hur dom utvecklas och hur deras personligheter är. Min är födda i december 2014, inte långt efter dina. Samt att jag fick mina pojkar genom omplacering när dom va ca 3 mån. Men verkar inte finnas fler en oss här som har.
Ett tips i all välmening. Råttan till höger ser ut att ha mikroftalmi (mikroögon), så det är enligt mig ganska viktigt att påpeka strikt avelsförbud på en sådan råtta.
Jag gjorde det till köparen. Var VÄLDIGT tydlig, men ingen av dom kommer avlas. på.
#10 Inget att oroa sig över! Jag har Lucifer och Devil och kommer inte att avla på dom, eller mina andra två råttor (utan stamtavla). Har dom endast som sällskap och myspartners till mig själv :)
:)
Härligt att höra! :D
#10 Ja, det var därför jag ville se stamtavlan.
Ja, jag var inte så insatt i sånt när jag köpte dom, men nästan alla hennes råttor hade microögon.