Tips på bra internetbutiker?
Jag är ju nu råttägare igen, och eftersom jag har erfarenhet av hur ointresserade apoteken är av veterinärmedicin (det ska inte behöva ta upp till en vecka att skaffa fram något som man behöver omgående…), så tänkte jag ligga steget före och köpa det som jag eventuellt behöver i förväg så att jag har det hemma.
Det innebär Baytril och Vibranord. Efter att ha kollat med experter så är det helt lagligt att köpa receptbelagda läkemedel (så länge som de inte är narkotikaklassade) över nätet, under förutsättning att de inte har samma namn som i Sverige. Dock, samma aktiva ingrediens under ett annat namn är helt OK.
Värt att nämna är också att jag har sjuksköterskor inom familjen, så hela grejen med dosering (jämfört med svenska varianten) och kolla att det verkligen är samma och sånt fixar jag utan problem.
Det finns massor av ställen som säljer sånt. Någon som har tips på vilka ställen som är bra?
Också, de flesta ställena säljer i tablettform. Någon som har tips på ställen som säljer i flytande form?
Här kan du hitta ett gäng
http://rattor.ifokus.se/discussions/514701ebce12c446ef001756-online-butiker-tips-och-erfarenheter
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning