Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 313 ggr
zickan
0

bara jag?

bara jag som tycker det är extrem grymt att ha ett terrarium till en fågel som kräver extremt mycket sällskap?

http://www.blocket.se/vi/13735300.htm?ca=11_s

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Allamej
0

Det är inte bara grymt det är tortyr…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

TopasPearl
0

Men jag tror nästan att om de har en sådan bur så måste de ju ha fåglen ute rätt ofta. Men en glasbur skulle jag aldrig valt till en fågel. Bur i sig är ju att ta bort det fria från fåglen, en glasbur är ju 1000ggr värre.

Mamalicious
0

fyyy faaan!

Mezzzanina
0

Det såg sterilt ut..Vill inte en papegoja höra lite ljud…???Och hur får man kontakt genom glaset mer än bara med synen…?

camilla85
0

Såg också den där annonsen. Borde det inte bli väldigt varmt där inne? Det kanske finns galler i taket eller så vad vet jag men fågelbur ser det då verkligen inte ut som.

Mischa
0

Borde bli varmt och dåligt ventilerat, samt att han inte kan klättra.

Inte en idealisk papegojbur i mina ögon, hoppas nya ägaren vet bättre…

≧◔◡◔≦

gogogo
0

en sån där bur kan dom väl ha ödlor i eller något, men inte en fågen :o  arrgh

Story
0

Som de dessutom inte verkar ha tid för.

sareri
0

Jag har för mig att fåglar har svårt att se om et finns glas framför dom (många småfåglar har krashat in i våra vardagsrumsfönster) så tänk om han flyger in i bur fönstret och gör illa sig?

Lollo86
0

#9 tänkte också det. den kan ju försöka ta sig ut och inte förstå varför, nånting som inte syns, stoppar den :(

TopasPearl
0

#9 #10 fast det är en Jako så den borde de ju nästan ha ute om de är hemma och om de inte är hemma så brukar sådana bara sova. (Har frågat en expert idag). Men experten tyckte också att det var konstigt med glas till fåglen, men bara den har en massa pinnar att hoppa på så är det inte tortyr(Om det då är nättak), det är bara lite konstigt, oftast så är det ju nätburar man har till fåglar.

Det verkar ju som om de har sjutdörr på burerpå den bilden så jag antar faktiskt att fåglen är ute ur buren när de är hemma plus att om de inte skulle haft det skulle fåglen funnits med på bilden i buren.

Grodan
0

Jag tycker buren är jättefin - vore perfa å ha råttor i! Det borde ju finnas ventilation - fåglar måste ju andas precis som alla andra…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️