Råtta säljes
Hej! Jag säljer nu min råtta Peetey efter att hans bror hastigt gick bort av vad vi tror var en stroke. Detta var våra sista råttor på ett tag och jag tycker det skulle vara taskigt att låta honom gå ensam då han aldrig vart ensam förut.
födelsedatum: 2014-07-04
färg, teckning o hårlag: Black ambk
kön: Hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 11 stycken, (11)
faderns namn, födelsedatum, vikt: Luft, 2013-12-04, vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt: Epona, 2013-09-08, vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Brodern har gått bort och vi tänker inte skaffa fler råttor på ett tag.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: I flock har Peetey varit ganska dominant mot sin bror men han har också en mjuk sida där han ligger i hängmattan med sin bror och putsar honom. Peteeys karaktär har alltid varit bra, han har aldrig bitit någon eller något liknande och om du lära känna honom så sitter han tillslut på din axel eller i famnen och äter på något. Han gillar att springa i soffan och busa lika mycket som han gillar att ligga och bli kliad på ställen som han inte kommer åt då kan man se baktassen slå och ögonen ploppa.
pris: Vi vill hitta ett så bra hem som möjligt åt honom och därför skänker vi bort honom
ort där råttan/råttorna finns: Han finns i Södertälje (Stockholm)
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Om ni är intresserade av att ta emot Peetey och ge honom ett så bra hem som möjligt så kan ni smsa/ringa till 070-4260908.
övrigt: Peetey är en jättefin råtta och jag skulle jättegärna ha kvar honom men det går inte nu med tanke på att han är ensam och jag har inte den tiden som krävs för att ersätta hans bror så då är det bättre att han får komma till en ny flock.
Bild 1 är på honom när han var bebis och de andra 2 är nytagna bilder.
Mvh/ Jenna
Han har nu blivit hämtad så han är såld!