Funkar dem tillsamans ?
Hur det går mellan råttorna beror helt och hållet på råttornas temperament och ditt tillvägagångssätt när du introducerar dom. Med all sannolikhet kommer de iaf inte ignorera den nya, då är det mer ttroligt med lite tjafs eller i värsta fall rejäla bråk.
Gör en sökning på forumet med sökorden "introducera" eller "introducering" så hittar du en massa tips om hur du bör göra för att råttorna ska komma överens så snabbt och smärtfritt som möjligt.

Precis som Ninja skriver så är det upp till råttornas beteende och temperament. När jag skaffade Dalia var Topas över 2 år, lät dem träffas i neutral miljö (utanför buren) och det gick hur bra som helst ihop, men det kan gå åt andra sida att det blir lite småbråk. Men så länge ingen av dem blir allvarligt skadad så det börjar blöda osv så borde de få resa sig mot varandra eller låta dem putta den andra på rygg för det är inget som gör ont på dem utan det är bara rangordning. Hoppas det går bra för er:)

Som sagt det beror på rådisarna själva.. Jag hade jättesvårt att få ihop en liten tös med mina gamla töser.. så fort de fick nosa på henne hög den ena henne i öronen direkt.. Usch usch.. var verkligen hemskt.. Men efter drygt två månader kunde dom bo ihop..

Tack för all hjälp !