Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 3987 ggr
Vermin
0

Knöl vid underlivet - hjälp! :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena tjej på 17 månader har betett sig konstigt de senaste dagarna, har haft svårt att klättra osv. Upptäckte nu att hon har en knöl/böld/någonting vid underlivet och när jag släppte ut henne på sängen så gick hon bara runt i cirklar och hon verkar inte veta vart hon ska ta vägen. Vet inte om det är för att hon har så ont att hon inte vet vad hon ska ta sig till. Ringer vet. imorgon men någon som varit med om liknande?

Troberg
1

Kan vara en tumör eller så kan det vara en relativt harmlös böld.

Att hon går i cirklar kan dock betyda att hon fått en stroke, och att knölen kommer av att bajseriet inte funkar som det ska. Det hände med min Pancho, och senare samma dag så fick han en stroke som dödade honom som att slå av en lampa, på ett ögonblick.

Summan av kardemumman: Kolla med vet och ta inte ut någonting i förskott. Det kan vara lätt fixat.

Vermin
0

Har tid hos veterinären kl 12. Tack för svar :)

Troberg
0

Jag håller tummarna!

R4ttus
1

En av mina honor fick en tumör vid nästan exakt samma ställe =( Hon fick samtidigt 2st tumörer till, en vid halsen och en vid armen. Fick som yngre en tumör bortopererad också. Var ca 1 år och 7 månader när de tre nya tumörerna dök upp samtidigt.

Hoppas att det inte är något livsfarligt, håller tummarna att det går bra för din tjej! 🌺

Karmatarerskanise
1

Vad sade veterinären?

Vermin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Boney fick somna in idag, 1,5 år gammal. Hon hade på kort tid fått en tumör i hjärnan som utsöndrade hormoner, därav hennes juvertumör som också uppstått på en dag eller två. Hon hade inte ont och fick somna när livet fortfarande var ok, hade jag låtit det vara hade hon till slut blivit komplett sinnesförvirrad och antagligen inte ens kunnat äta eller dricka.

Vila i frid min ängel, vi ses en dag igen. ❤️

Karmatarerskanise
1

Beklagar :(