Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 1112 ggr
Toppörat
0

speciella hjul?

Hej. Det står ju nästan överallt att råttor inte ska ha hjul. men när man kommer till en djuraffär så finns det alltid råtthjul där. dem är väldigt stora. kan råttor ha stora hjul men inte små om ni fattar vad jag menar?

Rumblebee
0

Hjul ska inte behövas enligt mig då råttorna ska kunna ro ordentlig med motion ändå. Men vill man skaffa ett eller två hjul så måste man se till så stt både rygg och svans hålls raka när de springer i hjulen då råttor annars kan få diskbråck bland annat. Det finns så kallade tefats hjul (är som en liggande tallrik typ). Sådana är nog mer lämpade.

Toppörat
0

Okej, tack för tipset. (:

Karmatarerskanise
3

Bättre att strunta i hjul. Det behövs inte.

Toppörat
0

okej, jag struntar nog i det. vill inte ta några risker🙂

JoySurrender
0

Nej, inga hjul. Onödigt och skadligt.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Trollan92
1

Bättre att släppa ut råttorna på golvet så dem får springa lite :)

Lamina
0

Det ska till ett väldigt stort hjul för att en råtta ska kunna springa i det utan att böja ryggen och svansen. För stort för att sätta i en bur. Antagligen för stirt för att råttan ens skulle kunna springa i det.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Troberg
0

Lägg in en kartong pappersservetter (utan parfym) så får de all motion de behöver, och dessutom en mycket allsidigare motion. De kommer att ägna dagar åt att bygga och dona och inreda med servetterna.

Toppörat
0

okej, tack för alla tips! (: