(S) Råttungar
Födelsedatum: 13/7-15 Färg teckning hårlag: Släta, agouti, black, hooded missmarked Kullstorlek vid födsel: 12 Faderns namn, födelsedatum, vikt: okänd Moderns namn, födelsedatum, vikt: Nova, 12/2-15 Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Vi söker hem till råttungarna. Dom är från en tjuvparningskull, därav okänd pappa. De råder TOTALT avelsförbud på dessa råttor. Hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Ungarna är framåt och nyfikna. Friska och leveransklara. Det medföljer födelsebevis och köpeavtal samt livslång support. Ort där råttorna finns: Timrå, 1,5 mil norr om Sundsvall. Pris: 200:-/st Bilder kan fixas vid intresse!
Pappan är med 99% en från Melle's rats, en mycket fin råtta. Däremot var mamman mycket stressad under mamma-tiden och bet det mesta som kom i närheten, men efter hon separerats från ungarna blev hon lugnare. Tycker du kan informera om det också.. //Hon som tog hand om råttorna när mammans ägare inte hade tid
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Har fått superlite info om mamman osv då hon som hade henne sa upp kontakten totalt med oss! Tack för infon! :) Mamman är supertrevlig nu iaf, men endå värt att veta hur hon va med ungar.
#1 Det finns inget som kan säga att hanen från mig är pappan, utan det kan lika gärna vara de andra hanarna :) så att du säger att den är 99% att det är just den hanen stämmer inte. Oavsett om ungarna blir en viss färg eller inte, så finns ingen information om vad som ligger bakom de andra hanarna så kan lika gärna vara dom.
#2 Ännu en anledning att ge totalt avelsförbud, fick åka in till akuten efter bett från mamman :) Detta ledde till lite hantering av ungarna. Men mamman märkte jag att hon blev bättre efteråt iaf :) Lycka till med att få ungarna sålt och hoppas min favorit hittar ett extra bra ställe ;)
Ja, mamman hade totalt avelsförbud. Så ungarna får totalt, totalt avelsförbud!
Jag måste bara fråga… Jag lämnade en svart hona som hette Nova till Råtthjälpen för några månader sen. Orsaken var att vi insåg att hon skulle ha ungar en vecka efter att vi hämtat hem henne från butiken, och vi kände oss för oerfarna för att föda upp en stor kull. Jag lämnade Nova till en representant för råtthjälpen i Bergsjön, Göteborg, och sen hörde jag inget mer från Råtthjälpen. Det är väl inte "min" Nova den här posten handlar om tro?
"The only true knowledge is in knowing you know nothing".
- Socrates
Nää, denna Nova är Agouti capped (elr hooded, kan inte riktigt skillnaden än) :)
Det är inte samma Nova. Denna är agouti hooded, även hon från en tjuvparningskull innan. Så de är sjukt frustrerande att hon oxå fick en "tjuvkull"…
#8 Jag kan försäkra dig om att inte var en "tjuvkull", jag vet hur allt gick till och vet att det verkligen inte var planerat. Så en riktig tjuvparning, fair and square. Så du inte tror något sådant om Anna
Tycker att allt är konstigt. Vi har fått Noll info om allt i princip. De är dessutom svårt att ha kontakt och bestämma nått om man blockar osv. Hela denhär kullen är för mig ett mysterium!
Tycker också hela situationen är ytterst märklig. Speciellt eftersom de som borde ha fått veta först av alla fick reda på dessa tjuvparningskullar så gott som sist av alla (det är ju faktiskt inte bara en, utan TVÅ tjuvparningskullar som blev till på samma ställe, samtidigt). Jag är inte direkt inblandad och ska väl fortsätta hålla mig utanför, men som sagt, det ser verkligen väldigt skumt ut "utifrån", så att säga. Way to go OT, I know. Admin kanske får ta och rensa lite kommentarer eftersom detta är en annons. Hade dock varit intressant med en tråd om det hela🙂
#11 Håller helt med dig! Allt är skumt, superlite info och blockeringar gör det bara mer skumt 🤔
Jag är väl mest fundersam på hur i fasen det har gått till att man har lyckats få så många tjuvparningskullar på så kort tid? Har man inte koll på sina råttor?
Har man hanar och honor i samma hem, speciellt i varsin halva av en RS ska de inte finns en chans att detta händer. Inte alls!
Honorna hade bitit sönder plastbottnen och tryckt sig igenom gallret, gallret emellan burdelarna är väl 2,5 cm brett om jag kommer ihåg rätt och båda honorna som fick kullar var små honor så det är fullt möjligt.
Tycker dock man kan hålla koll så att det inte bits upp så mycket så de tar sig ner, eller skaffa metallbottnar menmen..
Jag är neutral i det hela, men jag vill att rätt information ska komma fram så att det inte blir onödigt ogillande mot den ena eller den andra parten.
Ja? Har man honor och hanar i en RS ska man se till att de fixas INNAN detta händer. punkt.